Simona-Halep-interviu-Harpers-BAZAAR-Romania-2-768x535Simona-Halep-interviu-Harpers-BAZAAR-Romania-2-768x535

Cate ceva despre brandul Halep…

Acum ca s-au linistit apele cu Australian Open, am sa scriu putin dintr-o perspectiva tehnica despre brandul Simona Halep. (as fi putut scrie mai devreme, dar am o superstitie sa nu scriu despre cineva in timpul desfasurarii unei competitii, a unui spectacol etc)

Halep e unul dintre cele mai curate si mai vandabile branduri din Romania, dar si din tenisul international

N-a fost niciodata implicata intr-un scandal, e de o sportivitate si de o modestie care te emotioneaza. Sunt recunoscute declaratiile ei despre momentele in care Ion Tiriac o invata sa fie mai rea pe teren, sa se joace cu nervii adversarelor cu mici trucuri la limita eticii; Halep a spus atunci “nu vreau sa fac asta, vreau sa castig corect”.

Are un story pe care poate proiecta multa lume “obisnuita”, mediu dotata fizic sau material. O poveste demna de un film.

Spune istoria unei copile plecata din hau, de la capatul lumii, care a ajuns printre cele mai bune din lume, fara sa aiba vreun avantaj major – nativ (structura corpului) sau material. E povestea pura despre “daca tu crezi cu putere in visul tau si muncesti pana la ultima suflare pentru el, uneori nu doar cu ceilalti, ci si cu tine, ai sa reusesti”. 

E the girl next door

Are un chip foarte placut structurat, cu ochi minunati si un zambet molipsitor. E genul “the girl next door”, politicoasa, discreta, modesta pe care o iubeste toata lumea. (In lumea filmului, la categoria asta intra de exemplu, Sandra Bullock sau Julia Roberts).

E autentica.

Intr-o lume in care cei mai multi incearca sa faca scurtaturi prin viata pentru un drum mai usor, ea alege calea mai grea , vrea sa “treaca” lucrurile prin ea si sa le expuna intr-o forma a ei.

Exista interviuri in care povesteste despre cum a ascultat sfaturile unor traineri mentali cand era mai mica, dar ca a preferat sa munceasca singura ca sa internalizeze mai bine ce are de facut. Are structura campionului care stie ca doar el singur pe teren se poate ajuta in performanta.

Are The Greatness –

acea plamada a marilor campioni din orice domeniu care ii fac alien, nu foarte umani, speciali pana la dumnezeire in efortul lor mental si fizic, in performantele lor. O sa simtim asta despre ea mai bine, la scala istoriei, in 10- 20 de ani.

 

Ce n-are?

Nu e fashionista. Nu isi pune briz brizuri, nu face tam tam si nu e show off.

Poate ca asta nu o ajuta foarte mult acum, dar pe termen lung intr-o lume in care multi ii copiaza pe altii, autenticitatea ei, puterea de a ramane fidela felului ei de a fi, instinctului ei autentic, esentei personalitatii ei, o sa o ajute mai mult decat daca astazi ar deveni mai fashionista si mai mondena.

In plus, nu are o agentie mare de impresariat care sa-i ia un comision gras. A vrut sa ramana independenta si sa vorbeasca doar prin munca ei.

 

Noi, romanii (dar si la nivel international e acelasi fenomen), traim intr-o vreme a sclipiciului si a gargarei, a “cel care urla mai tare are dreptate chiar daca nu spune nimic bun”. Invatam asta de la oamenii pe care-i vedem zilnic pe ecrane, oameni cu un limbaj, un comportament si o pregatire (educatie) indoielnice. Ceea ce vedem zilnic devine obisnuinta, norma si ni se pare ca acela este normalul. Asa trebuie sa fie lucrurile.

Numai ca brandurile autentice, marii campioni sunt croiti din alt aluat. Si cand ne mai dam cu presupusul despre brandul si cat de valabila si vandabila e Halep pe piata, ar trebui sa judecam cu o alta masura.

Cu masura cu care o judeca toti cei care se afla in preajma ei si care stiu sa faca business corect si cu… cojones.

Ce a facut Simona Halep la Australian Open cand a avut curaj sa stea in fata tuturor si sa spuna “joc cu un echipament cumparat din China” a fost un mesaj despre putere.

Intr-o vreme in care femeile lupta pentru drepturile lor tot mai vehement, o fata mica din Constanta a avut curaj sa le spuna marilor branduri ca vrea sa fie platita corect pentru valoarea ei si sa aiba un cuvant de spus despre hainele pe care le poarta.

Atat.

Ca nu face tam tam pe acest curaj, ca e mai degraba in categoria “tace si face”, asta e pentru ca Halep – cum ziceam – e construita din alt aluat. Si pe termen lung se va vinde mai scump decat altii.

*

Ca sa evit orice alta discutie despre “ce competente si knowledge am ca sa ma dau cu presupusul”, cei care au intrebari despre ce stiu sa fac si ce am facut in domeniul branding – marketing sunt rugati sa citeasca in dreapta, unde e o scurta descriere profesionala:)

 

 

 foto Harper’s Bazaar Romania

9 Comments Published

7 months ago / Reply

Șterge comentariul care nu îți convine. E și asta o superstiție?

*

iti raspund direct aici, in mesajul tau. cand vei invata sa te semnezi si sa ai un punct de vedere fara obscenitati, iti vei vedea comentariile publicate.
pana atunci, pune mana pe carte sa-ti imbogatesti vocabularul.
si nu, nu iti voi aproba urmatorul comentariu:)

7 months ago / Reply

Sa se tina pe poziții, dacă era bărbat discuția asta nu exista. Normalul e sa fie plătite corect femeile. (Pentru mine ar fi fost o nota simpatica sa poarte un echipament produs în România :)

7 months ago / Reply

Nu e o femeie frumoasa, atragatoare.
Ai uitat sa precizezi ca inteligenta nu e punctul ei forte, iar la carisma e 0!

7 months ago / Reply

e subiectiva partea cu frumusetea, mie mi se pare o femeie frumoasa.

cat despre inteligenta, cred ca sunteti rau gratuit. niciun om nu ajunge sa faca super performanta intr-un domeniu fara inteligenta.
asa ca bonus, Halep a fost f buna la matematici la scoala, am aflat eu dintr-o intamplare:)

7 months ago / Reply

Foarte bine punctat. A fi autentic, a avea tăria de a merge pe drumul tău fără compromisuri, fără să te lași vopsit în roz, e semnul unei personalități absolut remarcabile. Simona nu e doar un reper sportiv ci și unul cultural. Felicitări pentru articol.

7 months ago / Reply

Frumusetea este relativa, ceea unora li se pare frumos altora s-ar putea sa nu le placa. Simona este o fata inteligenta, care a înțeles mai bine decât multe alte fete, femei ca este esențial sa aibă răbdare si sa accepte in viata ei doar persoanele importante, nu sa se “murdărească” cu genul se bărbați limitați si superficiali, care apreciază doar un “ambalaj strălucitor” fără sa conteze ceea ce reprezintă cu adevărat acea persoana…

7 months ago / Reply

Nice :) ma bucur mult cand citesc articole asa frumoase. Recunosc ca sunt fan Simona de multi ani si tot de atatia ani am zis mereu ca pe langa toate non-valorile si vulgaritatea din tara asta, fata asta straluceste undeva acolo sus. Ne raportam la noi insine cand admiram pe cineva, e si asta un semn de ce multi poate n-o vad ca pe fata asta simpla ce “bate” tot in drumul ei spre glorie. Multumesc pentru cuvintele frumoase din articol. O zi buna!

7 months ago / Reply

Simona e ca o gură de aer proaspăt în atmosfera asta încărcată in care ne chinuim să respirăm. O admit din n puncte de vedere. Ambiția asta drăcoasă aproape, modestia pe care o are. Sunt multe. Mi se pare vital sa avem un model de urmat, un ecran pe care sa ne proiectăm năzuințele, să ținem cu dinții de speranța că se poate. Avem nevoie de asta in contextul asta hidos in care ne aflam. Deci eu mă declar fan Simona. La bine și la greu.

7 months ago / Reply

Subscriu 100%.
Si mie Simona mi se pare frumoasa. Sigur, nu are o frumusete glamour (desi chiar din imaginea din articol se vede ca poate fi aranjata astfe incat sa fie si glamour) ci o frumusete stralucitoare, exact ca sufletul ei.
Din felul cum vorbeste se vede ca e inteligenta, bine educata si cu mult bun simt si modestie.
Este exact cum spunea zilele trecute Martina Navratilova intr-un interviu dintr-un ziar elvetian: Simona este un model al felului cum am vrea sa fie copiii nostri.

Leave a Reply to Ina Cancel reply


seven × = 35

Aboneaza-te la newsletter

Adresa de email:


Aboneaza-te!