Puterea unui newsletter

Inainte Sarbatori am recitit fragmente din cartea lui Rick Barker “The 150,000 music degree” ca sa-mi fac curatenie in minte pentru un nou proiect.

Barker e fostul manager al lui Taylor Swift si una dintre mintile luminate ale marketingului din muzica. Una dintre expresiile lui celebre este “the answer is 10% making good music and 90% doing good busines”.

Las aici un  fragment din cartea lui Barker – desi nu acesta e motivul principal pentru care scriu acest articol, dar informatiile sunt utile pentru orice business.

There are four pillars to any succesful business. And we have to start looking at the artist as a business.

  1. Brand
  2. Build
  3. Cultivate
  4. Sel.

Who are you? What are you? Is there a market for what it is that you have?

Build an audience. Then we need to nuture that audience.

We need to build a relationship. We got really good at building this huge database but then we didn’t realize that people dont like to be sold every single moment of every single day in every single email and we blew through those databases. That’s why the open rates are so low and you cant get anybody to hear your meessage.

Then you go sell!

 

Barker are o intreaga teorie despre cum trebuie sa intretii publicul din baza de date si despre puterea newsletterului.

Pentru artista lui, Taylor Swift, a creat la momentul lansarii un program de marketing care a fost descris intr-o singura fraza: Daca vrei sa vinzi 500.000 de discuri, inseamna ca trebuie sa strangi mainile a 500.000 de oameni , apoi sa pastrezi legatura cu ei prin newsletter si alte promotii.

Cu teoria lui in minte am facut inca inainte de a pleca in vacanta cateva modificari la newsletterul blogului meu.

La cateva zile distanta, in Florenta, am intalnit doua executii foarte frumoase din … puterea newsletterului.

Am fost la teatru si pe peretii teatrului Verdi erau anunturi cu castigatorii de la tombola newsletterului de Craciun: primeau bilete la spectacole din ale zile festive.

Am intrebat in stanga si-n dreapta si-am aflat ca newsletterul e cea mai buna forma pentru teatrul respectiv pentru a vinde bilete online si ca organizeaza periodic concursuri prin care sa le ofere abonatilor diverse beneficii.

Apoi am fost la shopping (prea multa cultura strica:) ) si la magazinul COS vanzatoarea de la casa m-a anuntat ca imi poate face discount de 15% daca doresc sa… completez un formular ca sa primesc newsletter cu informatii din magazinele lor online.

Era un formular foarte simplu: numele, mail, tara si semnatura. Desigur toti cumparatorii se inscriau pentru newsletter.

*

Stiu din practica, de la companiile pentru care lucrez, ca in Romania nu se pune deloc pret pe newsletter. Cum mai stiu ca si artistii din Romania nu valorizeaza aceasta unealta de comunicare cu un public care deja stie de tine, care a testat macar o data produsele tale si care, indirect, ti-a strans mana macar o data. (sunt foarte foarte putini artisti ro care au newsletter, iar dintre cei care au foarte putini il si folosesc corect)

Sigur ca e greu sa faci un newsletter care sa aiba rata mare de deschidere pentru ca ii trebuie continut original si exclusiv, titlu bun, layout atractiv si, mai ales, are nevoie de f f multe teste pana cand ajustezi totul la nevoile publicului.

Gandul cu care m-am intors din vacanta e acesta: De ce oare romanii nu se folosesc puterea newsletterului?!

2 Comments Published

7 years ago / Reply

Cred în puterea email marketingului, mă convinge și loializează de multe ori – sigur, la noi (pt mine) este folosită în zone de e-commerce sau dezvoltare personală mai mult, am fost plăcut surprinsă și de Euractiv (care au și NL prin whatsapp!) și Pressone, alte categorii fiind mai degrabă updates de pe website, fără nicio poveste. De asemenea, sunt înscrisă în newsletter de la Vama (Agenția de Vise) și primesc periodic mesaje, noutăți și surprize de la ei, ca exemplu din categoria muzicală 🙂

7 years ago / Reply

Cred ca de cele mai multe ori din lipsa de informare corecta si din lipsa de rabdare: pt. ca newsletterul sa aiba efecte pe termen lung este nevoie de perseverenta si rabdare de crea un continut care sa educe/informeze/inspire audienta, indiferent de business. Un newslletter bun are legatura cu o strategie de content marketing si cu o abordare pe mai mult de un an de zile.
Nu cunosc piata muzicala, dar in multe alte industrii primeaza nevoia de rezultate rapide, eventual spectaculoase..

Leave a Reply to Madalina Cancel reply


+ 2 = four


Aboneaza-te la newsletter

Adresa de email:


Aboneaza-te!