Va multumesc frumos pentru ca ati impartit cu mine amintirile despre a te simti in siguranta in masina.
mi-au placut toate comentariile, unele m-au emotionat foarte tare (costin cu comentariul asta – si marturisirea din el- te-am iertat pentru “tag-uri” –le pentru care nici macar nu erai vinovat. Acu’, gata, te iubesc la loc:) )
A trebuit sa aleg un singur cistigator. Intrati pe tehnologieauto.ro pentru a afla daca ati castigat. Cu ocazia asta, va puteti inscrie si la un test drive cu noul Focus, pentru a intelege mai bine ce inseamna siguranta pentru mine.
Acum va provoc la un alt concurs.
Ce credeti ca ar trebui sa contina o masina (sisteme de siguranta, accesorii etc ) pentru ca voi sa va simtiti in siguranta?
Raspundeti aici printr-un comentariu si la sfirsitul saptamini alegem un alt cistigator care, de data aceasta se va bucura de un un stick foarte special: 4 GB Silicon Power Touchu 810 Swarovski crystal.
Toate sistemele de siguranta din lume nu iti pot salva viata insa cred ca o masina ar avea o voce care sa-ti spuna sa te calmezi cand te enervezi sau sa iti limiteze puterea masinii in functie de starea ta psihica (puls, ochi rosii sau dilatati, stare de nervozitate etc) ar fi binevenit 🙂
O masina care te face sa te simti cu adevarat in siguranta ar trebui sa aiba macar aceste sisteme:
1.ESP(sistemul electronic de control al stabilitatii)
2.Sistem ABS (Prevenirea blocarii rotii la franare)
3.Sistem EBA (Asistare la franarea de urgenta)
4.Airbag-urile inteligente
5.Senzori de impact preventivi
6.Sistemul de prevenire a coliziunilor
7.Sistem de avertizare pentru unghiul mort
Pentru mine, diguranta, ca termen generic, nu se refera doar la mine si nu se refere, exclusiv, la ocupantii masinii. Siguranta inglobeaza, dincolo de ocupantii unui autoturism, toti factorii implocati intr-o deplasare, sia ici ma refer la ceilalti participanti la trafic, la pietoni, la mediul inconjurator si chiar la animalele cu acre ne intalnim pe sosele la fel de des cum ne intalnim cu alti soferi :).
Pentru mine este foarte important ca, in fara de deja clasicele centuri de siguranta, airbag-uri,asistenta la franare, masina sa aibe sisteme de alerta pentru pastrarea distantei, senzori de parcare, de ploaie, oglinzi incalzite etc, toate acestea fiind menite sa ma protejeze pe mine, dar si pe ceilalti. Apoi, designul si materialele din acre este construita o masina trebuie sa fie astfel construite incat, in caz de impact, pagubele produse sa fie cat mai mici si cat mai putin periculoase pentru pietoni.
Apoi, siguranta mea nu este doar pe termen scurt si cat ma aflu in masina. Si poluarea, de toate formele (fonica, produsa de un motor, un claxon, un casetofon sau o toba de esapament prea galagioasa, chimica, produsa de eliminarea de gaze sau chiar vizuala, produsa de o culoare agresiva) este o alta amenintare care face ca siguranta preyentata de o masina sa fie redusa. Degeaba masina are super sisteme de securitate, daca noxele emise vor fi respirate de mine si de copiii mei, iar in cativa ani, dezvolt o afectiune pulmonara (de exemplu).
Nu in ultimul rand, siguranta animalelor. Din pacate, in Romania, ep toate drumurile, fie ele de tara sau autostrazi, este inevitabila o intalnire cu un cal, o vaca, un catel sau o pisica. Siguranta lor este aproape la feld e importanta ca cea a oamenilor, iar, mai mult, de siguranta lor depinde si a noastra, a pasagerilor, pentru ca nu sunt putine cazurile tragice in care oameni au murit de la impactul cu animale.
In acelasi timp, atata vreme cat producatorii au in vedere in primul rand calitatea si apoi cantitatea sau castigul imediat, lucrurile ar trebuie sa fie aproape bune.
Concluzia este ca e foarte greu, in conditiile de astazi, pentru un producator de autoturisme sa satsfaca toate aceste criterii, dar nu imposibil :).
Provin dintr-o familie cu Ford Focus [Tournier, din 2001] şi cred că e cea mai bună maşină ever. Am avut Dacia break, Solenza, un Mercedes vechiuţ, un Opel Corsa, două microbuze Volkswagen, o Lada, un Renault 18 break, Lăstun [Dacia 500] şi dintre toate, de Ford m-am îndrăgostit iremediabil şi irevocabil. 🙂
Sigur, sunt maşini mai noi cu multe sisteme de siguranţă, dar cel mai important este şoferul foarte bun. Cu o astfel de “dotare”, plus airbaguri şi ABS, orice drum, oricât de lung, devine floare la ureche.
Cu tata la volanul Fordului mă simt cel mai în siguranţă. Am zis!
Poate ca ar fi bine daca ar avea inteligenta artificiala .
Pe langa sistemele de siguranta cunoscute in prezent, o infrastructura adecvata ar ajuta enorm !
Va doresc zile fara incidente rutiere !
Cristian
ce sa zic FORD-ul in general este o masina f buna,ca e fiesta,mondeo,ka,….etc,ptr ca are si o caroserie destul de buna,pe linga masinile frantuzesti resp:peugeot,citroen,renault …care au o caroserie din fibra cu mult plastic,siguranta unei masini e impartita un pic intre sofer si automobil, ptr ca treb sa sti sa folosesti toate utilitatile unei masini…pe langa esp,abs si diferiti senzori masina treb sa aiba o ff buna caroserie dar oricum riscul la accidente este f mare la noi in tara din cauza soferilor deci,,,
ESP/Sistem ABS/Airbag/Senzori de impact/Sistemul de prevenire a coliziunilor
brake system
Intamplarea face ca intrebarea sa fie adresata intr-un context in care este mentionata o anume marca de masina…FORD…mai exact Ford Focus! Pentru mine FORD este acea marca de suflet, pe care o alegi o data in viata…nu este cea mai titrata, bine cotata sau scumpa…Ford este pur si simplu cel mai bun prieten, este masina pe care te poti baza cu incredere in orice moment, este cea pe care o poti recomanda cu bucurie prietenilor, masina care te asteapta in diminetile friguroase de iarna zgribulita in parcare, porneste ”la sfert de cheie” si da caldura repede repede, masina care iti ofera un confort sporit datorita dimensiunilor considerabile pe care le are pentru clasa ei, masina despre care as putea vorbi zile intregi cu cea mai mare placere! Siguranta ti-o confera in primul rand increderea pe care ti-o insufla marca, experienta acumulata in timp si anii de studiu pe care-i dedica echipa pentru inovarea sistemelor de siguranta, ca despre acestea vorbim. Ca in orice domeniu, evident tine de optiunea fiecaruia si de buget…iar noile sisteme implementate de Ford pe noul model Focus sunt mai mult decat binevenite! Este probabil tot ce-ti poti dori de la o masina! Simplu, cum spun cei de la Ford: ”Feel the difference!”
directie / frane / anvelope / amortizoare
Acronimele si airbagurile sunt masuri de siguranta reactive (raul e deja produs). Directia, franele, anvelopele si amortizoarele sunt componentele care te ajuta sa n-ajungi in situatia critica.
vreau sa zic: componentele mentionate trebuie sa fie de calitate si reglate corespunzator… ca altfel toate vehiculele au intr-o forma sau alta piesele respective.
Masina care ma face sa ma simt (eu si ceilalti din masina) cu adevarat in siguranta trebuie sa aiba cel putin urmatoarele sisteme (in ordinea importantei lor)
1. centuri cu pretensionare
2. airbaguri frontale si laterale
3. ABS
4. ESP (stabilitatea e f. importanta in curbe!)
5. Sistemul de prevenire a coliziunii
6. bara frontala/spate care sa absoarba socul la impact (eventual cu pistoane – asemator vagoanelor de la tren)!
7. Suspensie independenta pe spate
Yupee! Mulţumesc, mulţumesc!