anonimul vodafoneanonimul vodafone

campaniile in care am fost implicata – part 1

in ultimele luni am fost implicata in citeva campanii online in premiera in Romania si, pentru ca stiu de la conferintele online la care particip ca exista interes in aceasta directie, am sa povestesc citeva detalii de culise.

astazi “reporter vodafone buzz la anonimul”

Sa fii reporter VF Buzz la Anonimul 2011 a insemnat onoarea de a face parte dintr-un proiect in premiera.
E pentru prima data cind un brand comercial face un pas in spate si, cu intelepciune, lasa reporterii culturali sa “vorbeasca” pentru publicul lui, asumindu-si niste posibile riscuri (sa aiba texte care “sar” din imaginea brandului).

Pe perioada festivalului Anonimul, pagina de facebook Vodafone Buzz s-a comportat ca un canal media cultural ( interviuri, cronici, filme scurte, concursuri), dar si-a generat propriul continut, nu l-a preluat de la altii. Si intr-o vreme in care in online-ul romanesc nu e foarte mult content propriu, sa faci un asemenea efort pentru o pagina de Facebook, e un lucru important si un semnal bun pentru comunitate. ( A fost eficienta campania, a fost atins targetul de new friends pe Vodafone Buzz)

Nu mai cunosc o campanie similara in Romania si e nevoie de ceva curaj ca sa deschizi drumul in acest gen de parteneriat/ promovare, dar si de intelepciunea de a lasa “la liber” reporterul sa-si faca treaba, fara sa-l conditionezi de orice identitate corporatista.

Pentru comunitatea online, acest proiect a insemnat o recunoastere in plus pentru aptitudinile jurnalistice ale bloggerilor. Echipa din care am facut parte (alaturi de Oltea Zambori si Adrian Ciubotaru) combina toate stilurile jurnalistice si, pentru ca se bucura si de participarea exceptionala a doamnei Irina Margareta Nistor, a avut acces la absolut tot in festival ( de la invitatii cei mari pina la oamenii din sat, ceea ce ar fi fost fost foarte greu pentru orice reporter acreditat). Am fost ca o echipa de televiziune care a relatat cu toate armele online tot ceea ce era legat de festival.

Pe toata durata festivalului cind vedeam zilnic sutele de comentarii de la concursuri imi spuneam “daca oamenii acestia au citit cronicile noastre si au descoperit Anonimul chiar si pentru prima data, acum, tot este un cistig imens pentru ceea ce inseamna promovare culturala”. Cind ne-am intors in Bucuresti am descoperit insa ca ne citeau si jurnalistii care nu ajunsesera in festival, dar si regizori si actori, iar bucuria a fost si mai mare.

Am fost la Anonimul in foarte multe dintre cele 8 editii, dar asta a fost the best ever… super atmosfera, super povesti de la oamenii din festival, super prietenii legate. Sper ca macar o parte din energia si atmosfera locului sa o fi putut transmite in cronici.

eu ii multumesc zinei bune ca a avut grija de zimbetele noastre in fiecare zi.

*
ce am (re)invatat din asta?

o regula pe care nu trebuie sa o uitam niciodata: da-i publicului ceva de calitate si el va recunoaste asta.

Nu ma asteptam ca publicul de pe pagina Vodafone Buzz sa fie interesat de un festival de filme, un festival nishat nu ceva foarte mass market (de asta am si evitat sa scriu foarte mult despre filme, pentru ca ele oricum nu vor ajunge in cinematografe). Am fost foarte surprinsa de reactiile numeroase. Au contat povestile spuse frumos si energia buna de acolo care s-a transmis, sper, prin cronicile noastre.

Si pentru ca in termenii noi, mass media inseamna “sa-ti spun in secunda in care se intimpla, ceea ce se intimpla”, prin proiectul Reporter Vodafone Buzz la Anonimul am experimentat asta pe zona culturala. Iar miile de new friends pe pagina VF Buzz sunt un semn ca e loc si pentru cultura prin internetul asta mare:)

One Comment Published

[…] pagina de facebook vodafone veti afla zilnic informatii de la festival si, cum spuneam si anul trecut, mi se pare o initiativa minunata: sa pui informatii culturale -live – intr-un spatiu in care […]

Leave a Comment


seven − 1 =


Aboneaza-te la newsletter

Adresa de email:


Aboneaza-te!