helphelp

sa nu faceti niciodata asa ceva

ieri am primit via facebook, mesajul de mai jos de la o asociatie umanitara. mi s-a parut de o prostie teribila si i-am raspuns “sa nu mai faceti niciodata asa ceva, va faceti de ris”, iar cine se afla in spatele id-ului de pe facebook mi-a raspuns “de ce?”

asa mi-am dat seama ca e rau. foarte rau. si am sa scriu pas cu pas aici in dreptul fiecarei cerinte din mesaj ce transmit ele de fapt. am scos numele asociatiei, intentia mea nu este sa-i fac rau, am scos orice alt detaliu care ar identifica asociatia.

tot ce vreau e sa va arat de ce sa nu faceti asa ceva niciodata. si vorbesc din ipostaza celei care s-a implicat in multe actiuni umanitare, dar si din perspectiva celei care a organizat/colaborat pentru evenimente umanitare.

***

Buna ziua. Indraznim sa va facem o oferta: dorim sa ne sustineti cauza Asociatiei xxxxxx pentru a face cat mai publica aceasta initiativa in schimb va putem oferi:

in primul paragraf comunicati ca asociatia dvs nu are o clauza atit de puternica incit oamenii sa vina sa o sustina din credinta. daca vreti o asociatie viabila, care sa se sustina pe propriile picioare, cauza dvs trebuie transpusa in cuvinte atit de puternice, incit oamenii sa va urmeze -VOLUNTAR – oriunde. dar nu ne spuneti care este CAUZA.

 

– posibilitatea realizarii de venituri din activitatile noastre.

adica avem o asociatie care face bani, nu fapte bune. aici comunicati indirect ilegalitatea asociatiei.

– Imagine – toata lumea stie ca in online si nu numai imaginea conteaza, s-a dovedit dealungul timpului ca sustinerea acestor cauze aduc plusuri de imagine pentru oricine si orice.

aici il jigniti pe cel caruia ii trimiteti mesajul; il considerati suficient de cabotin sa faca o fapta buna doar de dragul imaginii
– Prestigiu – sigur veti fi apreciat de oameni sustinand o organizatie non-profit

tot jignirea adresantului e si aceasta afirmatie. cine face actiuni umanitare ca sa caute prestigiu este , sa fiu diplomata, cabotin.
– Recunostinta din partea oamenilor care beneficiaza de serviciile Asociatei noastre.

ok, asta e corecta, dar suntem deja cu 7 rinduri mai jos de debutul mesajului si nu ati spus nicaieri cu ce se ocupa asociatia dvs, cine sunt beneficiarii, de ce aveti nevoie ca sa-i ajutati si, mai ales, cum ii ajutati dvs.
– Puteti fi in pas cu vedetele si firmele care sustin si ele astfel de cauze

ooooo, aici faceti destinatarul mesajului snob. credeti ca va face o fapta buna ca sa fie in pas cu vedetele. minunat, destinatarul  e o persoana de mare calitate umana, in opinia dvs.
– Dragoste si prietenie din partea celor care observa efortul dumneavoastra.

pe bune? asa obtine cineva dragostea si prietenia celor din jur? aici, faceti destinatarul prost.
-Poti primi resurse materiale și financiare pentru organizarea de activități in orasul/comuna unde locuiești.

Poti primi resurse materiale și financiare pentru organizarea de concursuri pe pagina ta.

cu asta va repetati, ati mai anuntat destinatarul ca poate sa faca bani daca se asociaza cu dvs, inca din prima motivatie. si am spus mai sus ce transmite de fapt aceasta motivatie.
Posibilitatea coordonării unui grup de voluntari din regiunea ta.

aici faceti destinatarul, inca o data, orgolios: are sansa sa fie sef, daca e in parteneriat cu dvs.
Publicitatea pe blog-ul nostru și pe toate bannerele unde vom avea activitați.

Pulțumiri transmise prin presa pentru cei care ne susțin.

ambele motivatii vorbesc din nou despre ego si despre superficialitate; faceti din nou destinatarul superficial, snob…

 

Daca te incanta ideea intra pe acest link – xxxxxx – si actioneaza butonul de jos .

Va multumim pentru atentie!

eu va multumesc ca ati citit pina la sfirsit observatiile mele. si dupa ce ma injurati ca am avut tupeul sa le disec, ginditi-va bine. oamenii trebuie sa vi se alature din CREDINTA, CU TOT SUFLETUL.

ca o persoana sa-si ocupe din timpul sau (cel mai valoros lucru pe care-l avem) ca sa faca ceva pentru ceilalti si, mai ales, sa o faca constant, trebuie sa CREADA in acel lucru.

nicaieri nu scrie cu ce se ocupa asociatia dvs. nicaieri nu e o descriere a beneficiarilor, a nevoilor lor pentru ca destinatarul mesajului sa decida daca ar vrea sa vi se alature sau nu.

tot ce spuneti sunt despre beneficiile superficiale ale unei persoane care ar vrea sa vi se alature.

credeti-ma, nu vreti sa vi se alature persoanele care sunt interesate DOAR de cele pe care le-ati mentionat mai sus.

 

 

 

 

9 Comments Published

9 years ago / Reply

hmmm asa e..si eu m-as fi gindit cine e inspatele acestei asociatii si cu ce se ocupa de fapt!

9 years ago / Reply

Dubios, ciudat si stupid, in acelasi timp!
Si lasand la o parte obervatiile tale, total pertinente, pot sa adaug si:
– scriere gresita a mesajului – alternari de registru, greseli de gramatica, greseli de ortografie
– coerenta slaba a formei textului

In ansamblu, un exemplu perfect de “Asa NU!”

9 years ago / Reply

Superficial și pueril. Acesta nu e un mesaj de la un ONG, ci de la un copil de liceu care scrie prost și gândește puțin.

9 years ago / Reply

ma bucur ca ai comentat. pt ca tu esti una dintre vedetele cu care ei imi ziceau ca o sa seman daca sustin cauza. si dupa cum reiese din comentariu nici tie nu-ti place ce au scris.

9 years ago / Reply

Trist.

9 years ago / Reply

Felicitari Cristina fiindca ai pus-o la punct ,ba mai mult prin informarea facuta poate le stingi apetitul si altor amatori de asemenea excrocherii.Te apreciez de la ”ora de film” si-ti doresc numai bine.Cu multa stima.

9 years ago / Reply

Am ajutat diverse asociatii si ONG-uri, pentru ca mi s-au parut OK si CRED in ceea ce doresc sa faca. Mi-e de ajuns sa stiu ce fac si care-i contul bancar sau de paypal unde sa fac o donatie. Dar pentru asta doresc sa stiu clar cine sunt si ce invart. Si nu-mi place sa stiu ca, daca donez, am sanse sa fac bani sau am diverse avantaje. Un ONG care este totalmente dedicat unei cauze nu are de unde sa invarta bani pentru a ‘rasplati’ donatori si alte mizerii. Are treaba sa bage toti banii primiti in cauza respectiva, nu sa faca afaceri pe donatiile noastre.

9 years ago / Reply

Pentru un ONG, au cam gresit la ceea ce ofera in schimb.

[…] Sa nu faceti niciodata asa ceva (Cristina Bazavan) Posturi similare:Recomandarile saptamanii din blogosferaRecomandarile saptamanii din blogosferaLectura obligatorie pentru orice om de PRTrei articole care te pun pe ganduri pentru 2013Greselile bloggerilor mari si mici Tweet Tags: Blogosfera, Blogs, Bloguri, Recomandari […]

Leave a Comment


3 × = three

Aboneaza-te la newsletter

Adresa de email:


Aboneaza-te!