Trenduri in comunicare in 2016

E sfirsit de an asa ca apar analize pentru trendurile anului viitor; in moda, in comunicare, in culoare, in tehnologie etc.

Ieri am primit doua analize care incearca sa prevada comunicarea in 2016 si imi face placere sa pun aici citeva informatii.

Agentia digitala Today – care implineste zilele acestea 10 ani, agenție care este in top 3 certificate Google AdWords din România- spune:

Pentru anul viitor, trendurile sunt concentrate mai ales pe modul în care oamenii consumă diversele tipuri de conținut și pe ce medii o fac. Astfel, YouTube devine noul TV al românilor, întrucât există o audiență foarte mare, cu peste 6,5 milioane de oameni care accesează în fiecare lună platforma. Atenția acordată unui video este mult mai mare decât la TV, mai mult de 50% din public nu mai desfășoară o altă activitate în timp ce urmărește un videoclip pe YouTube față de circa 30% în cazul televiziunii.

Mai mult, este perioada dezvoltării și mai mult a dispozitivelor mobile. Google a anunțat recent că peste 50% din căutări se fac deja pe mobil, dar din păcate doar o mică parte din site-urile din România sunt pregătite pentru traficul acesta, unul care nu este numai de consum de conținut. Aproximativ 50% din cei care dețin un smartphone îl folosesc în timp ce sunt la cumpărături, pentru a căuta prețuri mai bune decât cele întâlnite în magazinul fizic.

Urmează și creșterea personalizării în campaniile de marketing online, atât din perspectiva advertisingului (comunicării) prin campanii cu mesaje adaptate mai bine audienței și o retargetare mai fină, cât și din perspectiva landing page-urilor folosite. Astfel, advertiserii din România încep să fie din ce în ce mai atenți la ratele de conversie și modalitățile de îmbunătățire prin personalizarea landing page-ului, în contextul în care costurile per click au crescut semnificativ în ultima perioadă.

Grayling face o analiza la nivel mondial si da urmatoarele tendinte pentru 2016

Infographic 8PENTRU16-page-001

Imi place foarte foarte mult ca tendintele dau intoarcerea la baza si la comunitati cit mai nisate pentru a avea contact direct si personal, foarte apropiat cu consumatorul.

Imi place pentru ca e ceva ce am experimentat – intr-o formula incipienta acum 2 ani – si am in plan sa dezvolt anul viitor intr-o campanie despre care, sper, ca se va vorbi.

Si eu cred ca e important sa punem toate reflectoarele pe consumator, sa-l scoatem in evidenta si sa fie atit de mindru de “noi” (cind “noi” e brandul care e promovat) incit sa-si doreasca sa facem un selfie impreuna.

Cred ca brandurile vor trebui sa devina mai umane, mai vii si sa inceapa sa aiba comportament de “staruri rock”.

O sa fie foarte interesant anul viitor, pe care – personal – il astept cu mare nerabdare.

Sa comunicam eficient, cu etica si bucurie, dar si rezultate frumoase.c

 

Leave a Comment


+ two = 10

Aboneaza-te la newsletter

Adresa de email:


Aboneaza-te!