shutterstock_sanatateshutterstock_sanatate

PERSONAL: Dupa al treilea an de mancat (mai) sanatos. Next level

Anul trecut pe 5 ianuarie scriam despre cum, dupa 2 ani de mancat mai sanatos, corpul meu a invatat sa nu mai ia in greutate, nu m-am mai imbolnavit si ma simt foarte bine cu mine.

Astazi, pentru ca m-am intors dupa o vacanta plina de alimente (Craciunul cu jumari, cozonaci si pomana porcului, dar si o vacanta in Italia cu ravioli, tagliatelle, gnocchi si alte feluri de paste cu sosuri care mai de care), m-am oprit direct pe cintar: 46.1 kg (anul trecut pe vremea asta aveam 45, 5 kg)

Este exact aceeasi observatie pe care am facut-o la inceputul anului trecut: pentru ca ii dau organismului ceea ce ii trebuie, chiar si in perioadele scurte de exces (care nu e foarte mare cantitativ, adica nu am mancat un cozonac intreg, ci vreo 3- 4 felii la o masa… la jumari am probleme pentru ca as manca kilograme:), dar la nivelul numarului de calorii e de 2-3 ori mai mult decat consum in mod obisnuit ), corpul gaseste resurse ca sa consume ce ii dau fara sa faca depuneri.

Desigur, in aceasta perioada, pentru ca am fost in vacanta intr-un oras pe care-l cunosc bine si imi place f mult, am mers pe jos zilnic in medie 10 km.

Dar ce am imbunatatit de anul trecut si pana acum?

mananc mult mai alcalin.

am vazut la TEDx Bucuresti un domn al carui discurs m-a convins ca mancarea alcalina e mult mai benefica pentru ca le taie elanul virusilor sa se dezvolte in organism (ei cresc mai voios in mediul acid). am cercetat dupa conferinta, nu exista dovezi stiintifice concrete pentru teoria domniei sale – teorie sustinuta insa de vindecarea sa de o boala autoimuna – , dar pentru ca ma simt foarte bine cu o astfel de alimentatie, am perseverat.

efectele? am mai multa energie, am resurse mult mai mari pentru regenerarea organismului (de ex, imi cresc unghiile si parul mult mai repede si sunt foarte sanatoase).

mananc in prima parte a zilei alimente crude, daca se poate transformate intr-un smoothie sau in mancare lichida.

cu alte cuvinte, pun intr-un blender diverse legume si fructe si realizez o pasta pe care o consum la micul dejun.

am citit ca o parte importanta din energia pe care corpul nostru o consuma este pentru a digera ceea ce mancam, dar si ca nutrientii din mancarea lichida ajung in 30-40 de min in organism, mult mai repede decat atunci cand consumam legumele in forma lor clasica.

mi-am creat reflexul de a pune intr-o aplicatie alimentele pe care le consum.

efectul? pe termen lung inveti cam cate calorii are fiecare lucru pe care obisnuiesti sa-l consumi, dar incepi sa te si corectezi.

de ex, un pahar de vin rosu are calorii cat o salata. uneori e mai buna salata decat vinul, alteori e invers:)

consum in medie 1200 de calorii intr-o zi, dar nu e nicio tragedie si nu ma intristez sau disper daca sunt zile in care sar din program.

pastrez toate celelalte obiceiuri alimentare si de life style care s-au dovedit a fi benefice pentru corpul meu in anii trecuti si, oricat par de multe si de greu de urmarit zilnic, introduse in program pas cu pas, au devenit o rutina.

oricine a incercat un gen similar de alimentatie sau de stil de viata poate sa spuna ca atunci cand iese din reguli resimte disconfort si se intoarce destul de usor la o mancare mai lejera.

nu sunt habotnica, nu sunt vegetariana, nici nu ma incadrez intr-o alta definitie a unei nise a persoanelor care mananca in vreun anume fel. doar mi-am adaptat alimentatia la nevoile corpului meu.

mai jos sunt obiceiurile mele de alimentatie si de life style pe care le am de mai bine de 3 ani.

(spun/scriu ce imi face mie bine, nu e un articol care documenteaza stiintific un stil de viata, nu sunt nici nutritionist. cred ca fiecare persoana are nevoile sale alimentare si organismul consuma diferit ceea ce ii oferim prin alimente, asa ca daca doriti sa slabiti sau sa schimbati ceva in stilul vostru alimentar, va recomand sa vorbiti cu un nutritionist. ceea ce si eu am facut atunci cand am decis ca trebuie sa fac schimbari in alimentatia mea:) )

 

am inlocuit piinea cu griul copt. chiar si acum de sarbatori, am mincat de 3 ori in cele 10 zile de vacanta, griu copt . (ajuta la digestie, iei fibrele in stare naturala si eviti conservatii)

am baut in fiecare dimineata o cana de apa calda cu lamiie. (curata organismul,  vitamina C ajuta sistemul imunitar)

am incercat sa consum cit mai putin zahar ( sigur, de Sarbatori – aniversari de toate felurile – am mincat prajituri, tort, cozonac, dar in restul timpului am eliminat pe cit posibil zaharul. cind mi-a fost foarte pofta de dulce, am facut deserturi din fructe  – mere coapte, pere trase in tigaie, banana cu fulgi de cocos etc)

am introdus in fiecare zi in alimentatie un fresh de fructe. (daca nu am avut timp sa-l prepar acasa dimineata, l-am baut in loc de cafea la intilniri)

am mincat mai mult gatit acasa. (nu fac sosuri cu faina, prajelile sunt aproape inexistente. daca vreau sa maninc cartofi prajiti, ii maninc de la McDonald’s pentru ca ei controleaza temperatura uleiului si amidonul din cartof e tinut sub control. da, am mincat de la Mc Donald’s – nu in fiecare zi, dar de citeva ori bune anul asta. Si da, am baut si Coca Cola din cind in cind, nu in fiecare saptamina sau zi, dar am baut)

am introdus seminte in alimentatie ( de in, de susan, de floarea soarelui etc) si am pentru salate un ulei de cinepa cu multe Omega in stare naturala.

am mincat carne doar cind mi s-a facut pofta, cam o data la 2 saptamini, dar am mincat mult peste, creveti, fructe de mare etc

am tinut dieta Oshawa o data pe an (curata incredibil nu doar corpul ci si mintea, am mai scris despre asta aici)

 

 

Leave a Comment


− 3 = four

Aboneaza-te la newsletter

Adresa de email:


Aboneaza-te!