shutterstock_radioshutterstock_radio

SUA si Canada cer companiilor de telefonie sa activeze radioul in telefoane

In aceste zile in Canada se intampla o miscare de solidaritate a radiourilor din care ar trebui sa invete si statiile noastre de radio.

Marile retele de radio din Canada au declansat o campanie in care cer companiilor de telefonie sa activeze chip-ul care  se afla in telefoane pentru ca utilizatorii sa asculte radio la telefon.

Pe cele mai recente modele de telefon nu se mai poate asculta radio daca nu se descarca o aplicatie, desi cele mai multe modele detin softul necesar sa prinda FM-ul ca un radio.

Reprezentantii radiourilor din Canada sustin ca radioul nu mai poate fi ascultat pe telefon deoarece companiile de telefonie ar pierde bani din transferul de date folosit pentru a asculta muzica pe oricare canal de streaming.

Tot ei spun ca tinerii – care sunt publicul pe care radiourile vor sa-l atraga – asculta din ce in ce mai putin radioul pentru ca nu-l au la indemana.

(sigur, exista studii care arata ca mai sunt si alti factori care au dus la scaderea interesului tinerilor pentru radioul clasic – unul fiind dorinta de a-si customiza playlist-ul si de a asculta doar ceea ce le place, cum exista si opinii care spun ca surpriza pe care ti-o asigura radioul – nu stii ce va urma – precum si energia/povestile/emotiile pe care le aduc DJ-ii in timpul unei emisiuni nu pot fi inlocuite de un robot)

Campania canadiana este inspirata de o initiativa a americanilor care au reusit prin organizatia care reuneste toti distribuitorii si producatorii de continut radio sa convinga trei dintre marile companii de telefonie – Sprint, AT&T si T-Mobile – sa deblocheze  radioul in FM pe telefoanele Android. Reprezentatii radiourilor americane negociaza acum cu Apple si gigantul Verizon sa se alature proiectului.

Problema e similara si in Romania. Asa ca poate se unesc si ai nostri ca sa le fie mai bine tuturor. 

cover photo – shutterstock

 

Leave a Comment


+ seven = 11

Aboneaza-te la newsletter

Adresa de email:


Aboneaza-te!