Logo_A_FI_vecin_bun1000pxLogo_A_FI_vecin_bun1000px

A FI vecin bun, o campanie din care avem de invatat cu totii

La sfarsitul anului trecut am scris despre o initiativa AFi Europe Romania de a pune la dispozitia unor ONG-uri sau grupuri de initiativa 70.000 ron pentru  a fi investiti in comunitate pentru binele comunitatii apropiate, a vecinatatii.

Personal nu stiu sa mai fi existat o asemenea competitie in Romania, orientata spre vecinatatea apropiata si deschisa tuturor, adica orice grup de prieteni dintr-un bloc care se constituiau intr-o initiativa cetateneasca (minim 3 persoane) se puteau inscrie daca aveau o idee eligibila.

Tot ce s-a urmarit a fost ca oamenii din cartierele din apropierea noului parc de business pe care compania il construieste in Bucuresti – AFI TECH PARK – sa se gandeasca la binele comunitatii lor, sa identifice ce le-ar face viata mai frumoasa in vecinatate si sa propuna initiative care sa implice cat mai multi vecini si care sa dezvolte spiritul comunitar.

Stiu ca exprimarea aceasta de “spirit comunitar” ineamna putin pentru cei mai multi dintre cei care locuiesc intr-un oras foarte mare cum e Bucurestiul unde uneori nu-ti cunosti nici vecinii de pe palier. Tocmai de aceea mi se pare foarte frumos ca s–a reusit ca un grup generos de oameni si asociatii sa se gandeasca la nevoile celor de pe strada lor sau trei strazi mai incolo .

Am urmarit concursul pas cu pas si m-am cerut chiar sa fiu in sala cand juriul vedea proiectele finale pentru ca voiam sa-i simt pe cei care si-au facut timp sa se gandeaca la altii, intr-o vreme in care nu ne intereseaza decat supravietuirea proprie.

 

Ce am invatat din acest proiect despre noi ca o comunitate, dar si despre campaniile de CSR?

  1. Cand faci lucrurile din convingere, CSR-ul nu e doar o investitie intr-un tabel, ci lasa urme concrete in societate. Cumva se transmit pas cu pas energia si intentiile bune (de la cum e gandit proiectul, cum e ales juriul pana la selectia finalistilor si a castigatorilor) si rezultatele conteaza, schimba cu un milimetru lumea din jurul nostru. (am mai vazut asta la Tara lui Andrei, unde zeci de copii au astazi meserii sau urmeaza scoli profesionale si vor putea iesi din saracie, daca vor continua sa munceasca sustinut pentru ei).
  2. Conteaza enorm cum este omul din compania ta care se ocupa de campaniile de CSR. Daca face din credinta lucrurile, daca isi doreste cu adevarat sa schimbe putin lumea – cu banii companiei. Pentru ca el/ ea nu o sa faca lucrurile ca sa “bifeze” situatia, ci o sa decida cu bun simt si simtul masurii, iar asta va conta in “tabelul” final. In cazul de fata, Campania A FI VECIN BUN, responsabilul din partea AFI Europe România a fost Iulia Borșan, Corporate Marketing Manager, pe care am vazut-o emotionata sincer la propunerile finalistilor si la entuziasmul lor.
  3. Daca intentia ta e corecta si onesta, daca iti pui toata energia si emotia in propunerea ta se va simti dincolo de orice altceva. Preferatii mei din finala au fost doua proiecte care, la momentul prezentarii, ieseau la suprafata prin… suflet. Era acolo asa un entuziasm si o dorinta puternica de a-si duce la bun sfarsit ideea, indiferent de banii oferiti de AFI Europe România, incat intelegeai din prima ca oamenii voiau sa faca proiectul pentru ca aveau incredere in binele pe care-l puteau face in jurul lor prin el.

Cred ca nu e o intamplare ca acele proiecte au si castigat.

Castigator Fundatia Parada

Prin proiectul „AFInități pentru o comunitate unită”, Fundația Parada își propune să reunească locuitorii din zona Parcului Carol și din vecinătate în jurul unor activități menite să stimuleze dezvoltarea de relații armonioase între indivizi din clase sociale diferite, prin crearea de punți de comunicare sub forma artei spectacolului. Prin intermediul Circului Parada, un circ social ai cărui artiști sunt exclusiv copii ai străzii sau tineri proveniți din stradă, spațiul public va fi animat prin spectacole de circ și ateliere de jonglerii. Totodată, pentru a spori șansele de integrare ale acestora, dar și pentru a crea empatie și înțelegere din partea comunității locale, vor fi organizate discuții ale artiștilor cu publicul spectator pe teme legate de percepția populației asupra vieții în stradă, idei preconcepute și egalitatea de șanse.

Castigator 4 Kids

Proiectul „Ziua vecinilor la măsuțele cunoașterii” a fost înscris de grupul de inițiativă 4 KIDS, format din trei vecini de bloc, animați de dorința de a face bine comunității în care locuiesc. Ideea câștigătoare vizează organizarea Zilei Vecinilor, o zi de sărbătoare a comunității din zona Parcului Filaret și vecinătate, în ultima zi de sâmbătă a lunii mai. Pentru a stimula și a susține viața socială a comunității, proiectul își mai propune întâlniri lunare ale vecinilor, cu precădere părinți și copii, în jurul Măsuțelor Cunoașterii, ce includ 4 mese educative cu teme diverse, amplasate lângă spațiile de joacă. Măsuțele se adresează copiilor  cu vârste cuprinse între 4 și 9 ani și au scopul de a le stimula învățarea și cunoștințele prin joacă.

Tanara care reprezenta in interviul final Fundatia Parada a fost intrebata de ce alege sa faca atat de multe discutii cu oamenii din parc care participa la mini spectacolele Parada, sugerandu-i-se ca ar putea face si mai putine. Ea a ripostat ferm: “dar putem sa le facem, iar discutiile care se vor regasi in chestionarele finale, ii ajuta pe oameni sa vada transformarea lor, sa inteleaga impactul intalnirii cu un copil al strazii.” – Altfel spus, ea voia sa munceasca mai mult decat isi imaginau juratii ca e necesar pentru ca stia ca POATE, chiar daca era un efort mare.

Doamna care reprezenta grupul de initiative 4 KIDS a venit in fata juriului dupa ce fusese la primarie si isi prezentase proiectul, iar primara de sector era gata sa o ajute. Pentru mine a fost un semn ca ea va face proiectul si daca nu primeste banii din concurs, il va face pentru ca are incredere ca ideea va schimba ceva in spiritul comunitatii lor.

Grupul de initiativa 4 KIDS mi se pare cel mai relevant exemplu pentru succesul acestui proiect.

Doi soti si o vecina s-au unit intr-un grup de initiativa dupa ce au aflat pe LinkedIn despre proiectul A FI VECIN BUN ca sa faca ceva pentru comunitatea lor. Nu aveau pregatire pentru actiuni sociale, dar au sufletul mare, o grija pentru ce e in jurul lor si mult mult entuziasm. Si-au castigat!!!

AFInități pentru o comunitate unită”, proiectul propus de Fundația Parada și „Ziua vecinilor la măsuțele cunoașterii”, propus de grupul de inițiativă 4 KIDS vor primi împreună finanțări totale de peste 70.000 de lei pentru punerea în practică a ideilor.

 

Altfel,  AFI Tech Park va fi un parc de business format din trei cladiri de birouri, doua de P+8 si un turn de 14 etaje. Suprafata totala inchiriabila de 56.000 mp.   Parcul este destinat in special companiilor din zona IT&C, spatiile sunt organizate astfel incat sa le ofere acestora toate facilitatile: zone de depozitare pentru servere si alte echipamente tehnice, sali de meeting, compartimentare smart a spatiilor de lucru, zone de relaxare, spatii verzi.

 

Si ma bucur tare ca o companie care construieste cladiri sofisticate s-a gandit sa construiasca si in spiritul comunitar al Bucurestiului. Proiectul A FI VECIN BUN urmeaza sa fie facut si in alte comunitati unde AFI Europe România construieste cladiri ale viitorului.

Leave a Comment


2 + = six

Aboneaza-te la newsletter

Adresa de email:


Aboneaza-te!