iceefest logoiceefest logo

Cum sa nu le mai fie frica de internet directorilor de marketing

Stiu foarte putini directori de marketing din ro care sa nu se teama de internet. Toti insa au citit cateva – mai multe carti – si au in echipa tineri.

Pentru restul, internetul e pagina de facebook si/sau site-ul companiei unde punem ceva continut si credem ca ne-am facut treaba. Tinerii sunt obraznicii aia care au relaxarea sa te contrazica, pe care nu-i intelegi ce zic (chiar daca nu recunosti asta niciodata in public) si te enerveaza ca iti cer multi bani pentru serviciile lor. (“eu am muncit mult ca sa ajung aici, nu mi-a dat nimeni din prima nimic”)

Marketerii astia trebuie sa puna mana si sa-si ia bilete la ICEE Fest (9-10 iunie) ca inteleaga ca nu au alta scapare. Ca toate canelele prin care vor putea ajunge la tineri au legatura cu aplicatii web, cu aplicatii pentru telefoanele mobile sau pentru televiziunea inteligenta.

Si daca nu le intelegi cum functioneaza, nu ai sa ai cum sa le poti folosi in campaniile tale de marketing.

*

In munca mea de-a lungul timpului am avut multa bataie de cap cu cei din generatia mea cand le-am propus sa implementam lucruri care tineau de internet. Imi aduc aminte ca la aparitia tabletelor, m-am dus la publisherul Tabu si i-am spus “hai sa facem o aplicatie a revistei pentru tableta”. Raspunsul a fost: “ cine crezi tu ca o sa-si cumpere tableta in Romania?! Cativa oameni”.

In mai putin de un an erau cateva sute de mii de utilizatori de tablete in RO, dar nici la 4 ani dupa plecarea mea din companie, aplicatia pt mobil/tableta nu a existat. Bine, intre timp nu mai exista nici revista. Pentru ca n-a tinut ritmul cu vremurile.

Sa nu credeti ca eram mai desteapta decat restul de am vrut inca din 2009 aplicatie pentru revista. NU. Singurul lucru pe care-l aveam (si-l mai am) in plus e timpul pe care-l acord sa citesc ceea ce e nou si sa inteleg cum evolueaza comportamentele tinerilor in raport cu consumul informatiei.

Anul trecut am propus unui client care se ocupa cu distractia tinerilor sa inceapa sa foloseasca Snapchat. M-a intrebat ce este, i-am explicat ca e noul canal prin care comunica vedetele mari ale internetului si-a zis “pana ajunge la nooooi…” . Nici astazi n-are SNAPCHAT desi e cel mai cool lucru printre adolescenti in acest moment.

*

Cand aud un marketer care se gandeste ca romanii nu vor adopta un anume comportament care tine de internet, doar pentru ca noi suntem altfel, zambesc in sinea mea si stiu ca lui si companiei lui nu le va fi bine in viitor.

Pentru ca pentru tineri, astazi, totul e la un click distanta. N-are legatura cu locul in care traiesc pentru ca oricum isi vor dori sa-i copieze pe ceilalti, pentru ca oricum au redus distantele cu toate aplicatiile prin care vorbesc/se intalnesc.

In plus, business-urile mari – adevarate – ale viitorului vor avea toate o component digitala. FARA EXCEPTIE.

De la divertisment pana la medicina, de la cercetare pana la calatorii… si puneti voi orice domeniu de interes aveti.

*

Ce e ICEE Fest? (Pentru ca banuiesc ca oamenii pe care eu ii vizez sa mearga sa se informeze nici macar nu stiu ce este  Interactive Central and Eastern Europe Festival)

E una dintre cele mai mari conferinte din Europa Centrala si de Est care dezbate trendurile si inovatiile din domeniul digital. Este creatia unei agentii din Romania – ThinkDigital – , se bucura de participarea unora dintre cei mai importanti oameni din domeniu si aduce in acelasi lor, in bucuresti, peste 4000 de oameni care dezvolta business-uri in epoca digitala.

Anul acesta conferinta de deschidere pe 9 iunie este tinuta de Joris Evers, Vice president and Head of Communications, Europe, Netflix cu prezentarea “The Future of TV” .

In sectiunea despre content mai vorbesc anul acesta, tot pe 9 iunie,  Rob Bradley, Global Director of Digital Advertising revenue and Data CNN, Duncan Hooper, Editor in Chief (digital platforms), Euronews.  David Goddard, Programmatic Trading Manager, BBC Advertising, Mark Adams, Head of Innovation, VICE, Arnaud Simon, Senior Vice President, Content & Production, Eurosport

Iar conferinta are in program cate un responsabil ( sau mai multi) important de la Google, Facebook, Yahoo/ Tumblr, Instagram, dar si de la unele dintre cele mai creative agentii digitale din lume.

E o ocazie f f rara sa poti sa vezi la tine acasa, in Bucuresti, prezentari ale acestor creiere luminate, asa ca zic sa va luati bilete.

Puteti citi mai multe despre ICEE Fest aici, de unde va si puteti cumpara bilete.

P.S. Un detaliu important despre cum functioneaza cei care lucreaza in lumea digitala vs restul lumii. De cate ori am apelat la ajutorul initiatorului acestei conferinte, Dragos Stanca, n-a durat mai mult de 2 ore pana cand mi-a raspuns si m-a ghidat pe un drum in care sa gasesc solutia. Chiar si cand era week end.

Stiu directori de marketing care nu raspund nici dupa o luna la un mail, dar si directori de marketing care cer sa fie printate mailurile ca sa le citeasca 🙂

 

Leave a Comment


− four = 2


Aboneaza-te la newsletter

Adresa de email:


Aboneaza-te!