later edit: la 78 de ore de la incident, dar in prima zi lucratoare, Hollywood Multiplex a dat urmatorul comunicat:
De azi, Hollywood Multiplex lansează noile pachete Family Inspired by Raluca
Începând din data de 7 mai 2018, Hollywood Multiplex inaugurează o nouă gamă de pachete Family Inspired by Raluca. Aceasta conține trei tipuri de pachete, iar unul dintre ele este conceput special pentru a răspunde nevoilor familiilor monoparentale și grupurilor ce includ un singur adult.
De acum înainte, gama de pachete Family Inspired by Raluca va include trei variante:
Family: un adult + un copil; un adult + doi copii sub 12 ani
Family L: doi adulți + un copil sub 12 ani
Family XL: doi adulți + doi copii sub 12 ani
“Noile pachete Family Inspired by Raluca și oferirea lor clienților noștri într-un timp atât de scurt sunt un răspuns la ecoul emoțional pe care mesajul Ralucăi Zdrobiș l-a avut asupra noastră. Am fost profund impresionați de povestea ei și am decis ca noile pachete să îi poarte numele, pentru că, datorită ei, familiile monoparentale din România au acum pachete dedicate la Hollywood Multiplex”, afirmă Gianina Ciobanu, General Manager al Hollywood Multiplex.
“Mă bucur că mesajul meu a fost auzit și nu a rămas fără răspuns. Faptul că Hollywood Multiplex a înțeles cu adevărat problema și a reușit într-un timp atât de scurt să se mobilizeze și să modifice oferta mi se pare extraordinar. Chiar dacă poate părea un pas mic acum, este un pas care anunță o schimbare, în primul rând de mentalitate, în ceea ce privește familia monoparentală. Un pas spre normalitate!”, spune Raluca Zdrobiș.
*
De astazi de dimineata avem o mare disputa pe internet – care a ajuns si in ziare – care a plecat de la o doamna care nu a beneficiat de pachetul Family la Hollywood Multiplex, desi mergea la film insotita de cei doi copii ai sai.
Postarea pe care o gasiti aici (care are un titlu bun pentru trafic, dar incorect din perspectiva intamplarii – “hollywood multiplex vs familia monoparentala”) a inflamat multa lume si, in avalansa de pareri, niciun ziar sau o televiziune sau blogger/jurnalist care se exprima online nu a cerut si parerea cinematografului.
am solicitat-o eu si o gasiti mai jos.
Ne cerem scuze, incidentul prin care a trecut doamna Raluca Zdrobiș este unul regretabil. Ne întristează faptul că dânsa s-a simțit discriminată și marginalizată în cinematograful nostru.
Intenția Hollywood Multiplex este de a oferi pachete promoționale pentru tot publicul nostru, iar denumirea acestora este generică. Este o practică comercială comună pieței operatorilor de cinema din România. În cazul pachetului Family, oferta este valabilă pentru doi adulți și un copil sau doi adulți și doi copii – în cazul celor dintâi, pot fi mamă, tată, bunic, mătușă, unchi, prieteni, apropiați etc. Această ofertă nu definește conceptul de familie și nici nu manifestă o atitudine discriminatorie sau jignitoare la adresa familiei monoparentale.
Tratăm acest incident cu seriozitate, el beneficiază de toată atenția noastră și vom regândi promoțiile de acest tip și modul în care le comunicăm. O asigurăm pe doamna Zdrobiș și, totodată, îi asigurăm pe toți clienții noștri că acest incident nedorit nu reprezintă viziunea și sistemul de valori culturale și sociale promovate de cinematograful nostru.
Vă mulțumim!
Gianina Ciobanu
General Manager
Hollywood Multiplex Operations
Altfel, asa cum scriam mai devreme pe facebook e regretabil cand construim pe ura, instinctual, in loc sa facem un pas in spate si sa privim problema in ansamblu. De asta am si solicitat parerea cinematografului, de asta imi doresc ca inainte de a ne exprima in spatiu public sa incercam sa privim cu bun simt si echilibru o situatie.
Si eu cred ca e o greseala ce s-a intamplat si ca doamna de la casa de bilete nu s-a exprimat cel mai elegant, dar de aici si pana a sustine ca cinematograful defineste intr-un anume fel familia printr-o oferta promotionala si nu accepta familia monoparentala e o cale lunga. Si de la gandul acesta pana la a face multe tumbe in spatiu public e doar frustrare, iertati-ma.
Intamplarea e insa o lectie buna pentru a invata sa folosim cuvintele sensibile cu mare atentie; si mai e un semnal mare de alarma pentru frustrarile adunate in societate pe tema “familiei”.
p.s. Nu m-a platit cinematograful sa-i iau apararea.
p.p.s Am des treaba cu cinematografele, stiu cum functioneaza ofertele lor si pentru teatru si pentru film. in plus, desi – prin meseria mea – as putea obtine oricat bilete gratis la orice film, imi platesc biletele mereu.
Cititi comentariile de la postarea de mai jos, sunt facute si de oameni care stiu sa faca un pas in spate si sa caute echilibrul.
[…] aveți aici detaliile […]
[…] aveți aici detaliile […]
[…] acum vor sări cu toţii cu gura că de ce mă leg de afacerile unei întreprinderi legitime aflate în mijlocul unui coşmar de PR. Atâta numai că eu nu mă legam de cazul Ralucăi Zdrobiş, ci vorbeam despre Rosa Parks, prima […]
Nu-i aşa că, înainte de a vă pune pe gînduri, tărăşenia mămicii monoparentale discriminate v-a dezgustat şi v-a înfuriat?
Nu-i aşa că, dup-aia, aţi constatat că stomacul poate fi un foarte bun înlocuitor de creier?
Nu-i aşa că, după ce gîndirea s-a mutat la creier, aţi constatat că nu e vorba de mîna lungă a discriminării, ci este propria mînă vîrîtă adînc în propria gură?
Aşezaţi-vă liniştiţi, zic. Nimeni nu a vrut să redefinească familia înaintea activiştilor harnici de la CpF.
Un flyer promoţional al unui cinematograf nu poate defini ce este familia. Cine vrea să afle ce e aia, o caută în dicţionar, în lege, o caută prin casă, pe la rude…
Povestea “mămicii revoltate” e doar o interpretare trasă de păr, tare de tot, a cuiva care ţine morţiş să interpreteze literal numele unui pachet promoţional care nu are, în mod logic şi evident, nici un fel caracter exclusivist în favoarea familiei bazată pe certificat de căsătorie, de naştere şi de botez. Dacă era aşa, vi le cerea la casă!
PS: Deşi întîmplarea este la fel de reală ca microfonul din priza lui Carmen Dan, poza articolului e fake.
Bună, Cristina,
Îți mulțumesc pentru opinie, mi se pare frumos că acoperi subiectul și din punctul de vedere al cinematografului. Vreau însă să subliniez că înainte de a cere tu opinia cinematografului, a mai făcut-o cineva. Eu! Și asta cu mult înainte de a fi măcar publicat materialul pe blog. Deși duminică ție ți-au răspuns, după cum ai declarat tu într-o discuție pe facebook, în câteva minute, eu am primit un răspuns în ceva mai mult de 20 de ore. Și asta abia după ce materialul a fost preluat și viralizat. Este ciudat cum duminica, tot zi din weekend ca și sâmbăta, cea în care i-am contactat eu, au avut mai ult timp și disponibilitate pentru a discuta. Dar, nici materialul nu fusese publicat, nici pe mine nu mă cheamă Bazavan. Eu sunt doar Zdrobiș. o mamă care a avut curaj să își spună un punct de vedere. Mulțumesc!
Raluca, sunt inexactitati in ce spui, cum erau si in textul tau…
nu mi-au raspuns in cateva minute, asta e o usoara speculatie a ta ca sa dea bine si sa pari din nou victima, eu nu am spus nicaieri asta. ceea ce am spus este “am scris la 14.27, am primit raspuns la 17.08.”
fiind week end am banuit ca nu vor avea acces la mailurile oficiale, asa ca am cerut parerea via facebook, pt ca stiam cine sunt administratorii in cinematograf (scriu depre filme de 20 de ani)
deci nu e pentru ca ma cheama bazavan, ci pentru ca stiu sa-mi fac meseria si sa obtin o opinie.
parerea mea, care nu e in textul de mai sus este ca textul tau initial e speculativ emotional, la fel ca in comentariul de mai sus, rasucesti niste informatii in folosul tau fara sa fie real rezultatul.
oferta era pentru 2 adulti plus 1, respectiv 2 copii. nu te-ai incadrat si gata.
problema era cu discursul doamnei de la casa de bilete, nu cu oferta pe care tu voiai sa o incalci sau voiai un tratament preferential.
cu putina intelegere pentru doamna de la casa si pentru felul ei de exprimare nu s-ar fi ajuns aici.
nu am vrut sa comentez ce spui tu, am vrut doar sa fie si o opinie a partii celeilalte in spatiu public.
si sa incerc sa le spun oamenilor ca e o furtuna intr-un pahar de apa si putina moderatie ar putea ajuta mai mult.
altfel, tot acest scandal va fi foarte interesant de analizat la nivel de limbaj si de (cauze de) amplificare cand lumea nu va mai fi atat de patimasa pe subiect, adica in cateva saptamani.
am vazut si comentarii oribile la adresa ta, cum am vazut si comentarii ingrozitoare a celor care iti sustineau opinia. undeva pe drum s-a pierdut intelegerea, intelepciune,a dorinta de a-l asculta si pe celalalt. totul e in alb si negru atat. si asta e foarte trist.
sunt sigura ca si pentru tine toata aceasta intamplare a adus multe lectii de viata. sper sa ai linistea si intelepciunea sa le decantezi cat mai bine.
Doamnă Raluca, ar trebui să intraţi în pămînt de ruşinea meschinăriei pe care o promovaţi, şi la care v-aţi expus proprii copii! Asta în primul rînd.
În al doilea rînd, ar trebui să vă daţi două palme pentru că îi credeţi şi pe ceilalţi la fel de necinstiţi ca dumneavoastră.
Cineva trebuie să fie simplu la minte rău de tot ca să creadă că o maculatură de flyer promoţional are capacitatea reală de a redefini noţiuni legale, constituţionale ori sociale.
Este evident că ŞTIŢI că acel pachet are altă semnificaţie şi altă uzanţă decît cea pe care, într-un mod total lipsit de onestitate intelectuală, aţi dat-o dumneavoastră.
Modul în care aţi prezentat “situaţia” pe care aţi “trăit-o” (aţi provocat-o, de-a dreptul) vă pune la acelaşi nivel intelectual cu cei trecuţi de 35 de ani care reclamă că sînt discriminaţi la achiziţia unui credit pentru tinerii sun 35 de ani.
Războinici isterici ai justiţiei sociale, de genul dumneavoastră, care găsiţi probleme acolo unde nu sînt, fac un rău iremediabil luptei împotriva discriminării REALE.
Acţiunea dumneavoastră este o ofensă adusă celor cu adevărat discriminaţi (femei, copii, rromi, persoane cu handicap).
Să vă spun o chestie drăguță, site-urile gaben.ro și groparu.ro, care au abordat subiectul dezbătut și de dvs.mai sus, au picat. Probabil un “vierme care locuia într-o cireașa a vandut-o și și-a luat un apartament”cum inspirat au scris un articol cei de la timesnewroman.ro, fara o legătură directă cu cele două site-uri. Periculos lucru, zic. Oricum, un apartament este mai family, nu-i așa?
Cinefilii pe care i-am întrebat cum li se pare interpretarea dată de dvs., doamnă Raluca Zdrobiş, denumirii unui pachet promoţional ce face parte din cultura spectatorilor de cinema, m-au întrebat direct: “din ce secol nu a mai vizitat respectiva doamnă un cinematograf?”
In Londra, family ticket la cinema este un pachet comercial pentru 4 persoane – 2 adulti + 2 copii sau 1 adult + 3 copii. Fara nici un comentariu. Nu cred ca si-ar permite cineva sa comenteze sau sa scrie pe blog. Ma uimesc comentariile unora care sunt convinsa ca au calatorit si in alte tari. In concluzie, vrem o tara ca afara fara regulile de afara.