sex appealsex appeal

Marketing si sex appeal in muzica clasica

Patru  dintre cele mai bine vindute concerte de la aceasta editie a Festivalului Enescu au apartinut unor tineri muzicieni foarte talentati – poate printre cei mai buni ai generatiei lor – toti insa cu un numitor comun: in spatele talentului si virtuozitatii lor se afla un brand personal foarte puternic.

Toti au comportament de staruri rock sau de vedete de la hollywood si toti vind “sexualitate” in imaginea lor.

Sarah Chang, Yuia Wang, David Garrett si fratii Capuson (Renaud si Gaultier) au reusit sa aduca in sali nu doar publicul obisnuit al concertelor de muzica clasica, ci si pe cei care sunt – mai degraba- iubitori ai culturii pop.

The Guardian scria in urma cu citiva ani despre evidentierea sex appeal-ului si a modei la tinerii muzicieni pentru a intineri publicul, o miscare criticata de conservatori, dar cu argumente solide din partea celor care i-au marketat pe tinerii muzicieni.

Chang si Wang sunt amindoua “pozitionate”, dincolo de talentul lor uimitor, in zona glamouros fashion, dar – cum remarcau specialistii – diferentierea e fina, dar exista: amindoua isi arata picioarele superbe, dar Chang prefera fustele lungi cu slitzuri generoase, in timp ce Wang poarta rochii foarte scurte si tocuri uriase.

Amindoua posteaza pe twitter nu doar referinte la muzica clasica, ci si la moda si comenteaza adesea aparitiile pe covorul rosu ale vedetelor de la Hollywood.

Yiua Wang la Bucuresti, in culise, dupa concert si in timpul concertului in 2015 foto Vlad Eftenie

chang culise enescuchang enescu

Yuia Wang la Bucuresti, conferinta de presa 2013

Wang_Yuia

 

Sarah Chang , fotografie din book-ul artistei

chang

In tabara domnilor, Garrett e pozitionat la intilnirea dintre muzica rock si muzica clasica si, desigur, sex appealul il ajuta. Muzicianul – considerat de specialisti un geniu al viorii – a lucrat ca model pentru Armani si Banana Republic in vremea studentiei ca sa-si plateasca cursurile la Juilliard in New York, dar a avut si inteligenta sa se duca in zona unor performance-uri care pot fi considerate “triviale” pentru conservatorii din muzica clasica: are un record Guinness pentru cea mai rapida interpretare la vizoara (13 note pe secunda) si face adesea in concertele lui de “clasica” din sali sofisticate bis-uri cu reinterpretari din muzica pop.

David Garrett la Bucuresti (fotografie Andrei Gindac) si fotografie de studio, din book-ul artistului

Monte_Carlo_Philarmonic_Garrett_15sept_Andrei_Gindac david-garrett

Renaud si Gaultier Capuson in concert la Bucuresti

capuson

*

Garrett – care e cel mai obisnuit cu reclama dintre toti tinerii muzicieni care se afla in topuri – stie sa si argumenteze pro atitudinea de vedeta pop pe care o promoveaza:

“Muzica clasica a fost intotdeauna sexy, doar ca publicul a uitat. Muzicienii au fost vedete inaintea starurilor rock si erau considerate adevarate sex simboluri. Chopin, Paganini – femeile erau innebunite dupa ei”

(declaratia e intr-un articol in care sunt prezentati 4 dintre cei mai sexy muzicieni ai lumii “clasice”, articol pe care-l puteti citi aici. Printre ei si Eric Whitacre – creatorul fenomenului Virtual Choir – care a facut o adevarata campanie din alegerea coaforului care va avea grija de parul lui odata cu mutarea din America la Londra.)

el este Eric Whitacre

eric whitacre

*

Sigur ca domnii si doamnele pe care i-am mentionat mai sus sunt incredibil de talentati, ca muncesc imens si ca isi merita fiecare cent pe care-l primesc din onorariile lor fabuloase, dar o parte din banii acestia si din concertele mai numeroase decit ale altor colegi de generatie o datoreaza marketingului destept din spatele numelui lor.

 

Zilele viitoare va fac cunostinta cu un “David Garrett de Romania”, super talentat, cu relaxarea de a aborda si muzica clasica si muzica rock, cu premii internationale in muzica clasica si… foarte frumusel. Poate o agentie de branding il ia in grija ca sa avem si noi de cistigat in reputatia muzicienilor romani in strainatate.

*

Mai sunt citeva zile de festival Enescu si chiar daca nu ajungeti in salile de spectacol, tot suntem #impreunalaconcert 🙂

3 Comments Published

7 years ago / Reply

Fara indoiala ca cei 4 artisti sunt tineri si sexosi, dar dincolo de acest fapt indiscutabil, cred ca sunt 2 argumente care le mareste sex-appeal-ul exponential: talentul urias si prezenta pe scena. De foarte multe ori atractia se datoreaza prezentei pe scena – indiferent cat de mica e scena, cel care e pe ea are un farmec aparte. Apoi, un om talentat in ceea ce face e extrem de atractiv, mai ales cand vorbim de arta. You know, “paint me like one of your French girls” :))

7 years ago / Reply

Artisti precum Yuja Wang sau David Garett beneficiaza de serviciile unor importante companii de branding, insa daca nu ar fi ei ”electrici”, munca brandingului ar fi mult mai dificila. In plus, intre Yuja + David si fratii Capucon se vede o diferenta clara de abordare, care reiese din faptul ca Yuja beneficiaza de serviciile unei companii mari de branding, David are in spate masinaria Universal Music, in timp ce fratii Capucon sunt mult mai ”clasici”, fiind manageriati de agentia Jacques Thelen.
Oricum, perceptia cuvantului sex appeal cred ca e diferita de la om la om, pentru ca fiecare dintre noi vibreaza la altceva – pentru mine, Helene Grimaud este mult mai sexy decat Yuja Wang – le-am vazut pe ambele live, Yuja nu m-a facut sa ma duc a treia oara la concert (a doua oara m-am dus pentru orchestra si program), la Helene am mers de 7 ori.

7 years ago / Reply

ce frumos. am citit de curind cartea drei Grimaud, minunata

Leave a Comment


+ 1 = two


Aboneaza-te la newsletter

Adresa de email:


Aboneaza-te!