camels-national-geographic-640x512camels-national-geographic-640x512

my webstock2011- bloggerii-s precum camilele

Cred ca in momentul acesta, oamenii care lucreaza in online sunt ca niste camile. Cum prind ceva, iau si-l depoziteaza in cocoasa, pentru vremuri mai grele (sunt freelanceri si nu stiu niciodata ce va fi miine); in plus merg prin nisipuri miscatoare in cautare de izvor al fericirii – monetizarea muncii lor – dar de multe ori se intilnesc doar cu Fata Morgana.

Bloggerii sunt(em) ca aceste camile din fotografia de la National Geographic. Cind a fost publicata prima data s-a facut si un concurs ”care sunt camilele din poza: petele albe, mici, de la baza picioarelor negre, sau petele negre mari”.

Raspunsul corect este petele mici. Ceea ce vedem in primul moment si foarte prezent este umbra camilelor prin desert.

Cred ca in mass media, dar mai ales in internet, suntem asemeni acestor camile: noi – ca persoane – suntem niste pete foarte foarte mici, dar umbra noastra – munca noastra, faptele noastre – e mult mai mare si mai prezenta. Ea e de fapt ceea ce se vede.

Si, ca la camile, in umbra asta –cocoasa sau orice alt defect – o sa fie marit, expus si mai mult privirilor.
Asa ca depinde de noi, cit de corecti, onesti si buni suntem pentru ca desenele pe care le lasam in urma noastra sa fie frumoase; cum mai depinde de noi si de partenerii cu care facem business in online cit de bine va merge mediul acesta in viitor.

Pentru ca daca noi nu ne facem treaba bine, nu vom avea rezultate. daca nu vom avea rezultate se va spune despre mediu 2.0 ca nu e unul potrivit, nu e eficient, nu e rentabil etc.

*
despre asta am vorbit astazi la Webstock 2011.

13 Comments Published

[…] Cristina Bazavan ne-a povestit în stilu-i unic despre felul în care îşi continuă cariera de jurnalist – pe blog. Cristina e fericită că oamenii o percep în continuare ca fiind jurnalist, deşi a plecat de câteva luni de la revista pe care o conducea, Tabu. Acum călătoreşte, întâlneşte oameni pe care noi, oamenii de rând, îi vedem doar în filme sau la TV [sau, mai grav pentru noi, nici măcar la TV, c-aşa-i în tenis], îi intervievează, scrie, face ceea ce îi place fără să mai fie constrânsă de deadline-ul pentru tipar & co. E frumos să fii blogger, dar e de o mie de ori mai frumos să fii blogger şi să îţi poţi asigura traiul făcând doar blogging, zic eu. Cristina Bazavan e unul dintre puţinii oameni norocoşi care fac asta. Şi nu, prezentarea ei nu a fost despre cât de frumoasă e viaţa ei acum, ci despre cum poţi să faci lucruri mari pe care să le laşi în urma ta. Noi, oamenii, suntem la fel de mici precum cămilele din imaginea de mai jos, în schimb lucrurile pe care le facem sunt mai importante decât noi, cam ca umbrele cămilelor. Frumoasă comparaţie, mi-a plăcut enorm discursul Cristinei Bazavan. […]

[…] Cristina Bazavan […]

[…] Cristina Bazavan si Vlad Petreanu au avut si ei interventii foarte interesante, insa au fost clar dezavantajati de faptul ca au vorbit dupa Ivan Patzaichin. Parere personala. […]

[…] agentiile aceleasi sfaturi. Sfaturi de bun-simt au dat si de data aceasta Dan Dragomir, Vali Petcu, Cristina Bazavan si ceilalti vorbitori. Noutatea este ca Vali a invatat sa nu mai fie agresiv si sa-si puna in […]

[…] si de ce mi-a placutDiscursul Cristinei Bazavan, din care am sa redau un pasaj din articolul publicat chiar la ea pe blog.Bloggerii sunt(em) ca aceste camile din fotografia de la National Geographic. […]

[…] Cristina Bazavan face parte, cel putin pentru mine, din categoria oamenilor care poseda “cuvinte vrajite”. La Webstock a prezentat 2 exemple personale de campanii si pe cuvant ca ii dau dreptate: sunt campanii care nu ti se potrivesc si in care daca te implici, poti castiga punctual, dar pierde pe termen lung. Iar comparatia camile – bloggeri a fost de mare efect (pentru cine a inteles-o). […]

[…] Cristina Bazavan ne-a vorbit despre seriozitatea cu care trebuie să abordezi o campanie publicitara pe […]

[…] in organizarea de evenimente. Si laudele vin la fel de multe si pentru Cabral, Petreanu sau Cristina Bazavan, care stiu sa farmece audienta cu povestile lor. SI TOTUSI, doua lucruri nu imi dau […]

[…] prin expunerea detaliilor din campaniile din care a făcut parte şi prin faptul că a făcut o paralelă inspirată între o poză a National Geographic şi online. Sunt amator de astfel de analogii şi cred că aduc un plus valoare comunicării, pentru simplul […]

[…] – începe Cristina Bazavan care vorbeşte despre două din campaniile în care a fost implicată: Master Card şi Anonimul […]

5 years ago / Reply

Poza cu camilele si povestea ta au facut mare impresie la Webstock. Peste tot au scris. Meriti palauze la scena deschisa!

5 years ago / Reply

Eu zic ca nu poza, ci interventia Cristinei a lasat o impresie foarte frumoasa. Poza era de mai demult, cred ca foarte multa lume o stia deja.

[…] participantii la eveniment puteti afla mai multe la Cristi Dorombach, Vali Petcu, Denisa Bargau, Cristina Bazavan, Radu Dumitru, Cristian Manafu, Cabral Ibacka, Dan Dragomir, Alina Constantinescu, Ruxandra […]

Leave a Comment


8 × = forty

Aboneaza-te la newsletter

Adresa de email:


Aboneaza-te!