cover muslimcover muslim

De ce Zara, Mango, H&M, Dona Karran si multi altii au colectii “ramadam”

Zilele trecute am publicat un articol despre o colectie inspirata de moda musulmana si pentru ca mi-am reamitit de existenta unor alte colectii capsula “ramadam” sau “muslim” aparute in ultima vreme, am cercetat putin sa vad de ce apar acum pe piata aceste colectii.

Recunosc ca m-am gandit ca e vorba despre o campanie subtila de promovare a culturii musulmane avand in vedere ca e destul de afectata imaginea musulmanilor din cauza terorismului. M-am mai gandit ca, intr-o strategie desteapta de comunicare (cam ca aia de a Hollywood unde au avut brief sa aiba presedinti de tara de culoare multi multi ani la rand)  se incearca aducerea intr-o zona cool a musulmanilor avand in vedere ca vine valul de refugiati peste noi. Macar sa para prietenosi si simpatici.

Prima care a creat o capsula Ramadam a fost Donna Karran in 2014.

dkny-ramadan-campaign

Au urmat o serie intreaga de producatori up market, iar apoi din ce in ce publicul a devenit mai larg

Tommy Hilfiger

Tommy Hilfiger ramadam copiiTommy Hilfiger ramadam tommyrw

Zara

Zara-Embroidered-Eid-Collection-2015-ZS-Textiles-5 Zara-Embroidered-Eid-Collection-2015-ZS-Textiles-19

Zara-Embroidered-Eid-Summer-Lawn-Collection-2015-by-ZS-Textiles-3 Zara-Embroidered-Ramadan-Eid-Summer-Lawn-Collection-2015-by-ZS-Textiles-1

Mango

mango ramadam 1mango ramadam 2

Recent H&M a avut intr-o reclama un model care purta un val asemeni musulmanilor. De altfel era un foarte cunoscut model de origine siriana, Mariah Idrissi.

hm

Directia “hijabista” in moda are si alte declinari, pentru ca am descoperit o artista din New York, Meriem Bennami, care a facut un documentar despre designerii de hijab-uri, documentar care a fost foarte foarte promovat in America.

Si dupa ce am citit toate astea am ajuns la un studiu de tendinte (Thompson Reuters) pentru 2016 in care era o observatie: Musulmanii au cheltuit 266 miliarde de dolari pe imbracaminte si incaltaminte in 2013, mai mult decit totalul cheltuielilor pe orice tine de moda in Japonia si Italia la un loc, in acelasi an.  Iar estimarile spun ca in 2019, totalul cheltuielilor pe tot ceea ce tine de moda ale persoanelor de religie musulmana va ajunge la 484 miliarde de dolari.

 

 

 

Leave a Comment


3 − two =


Aboneaza-te la newsletter

Adresa de email:


Aboneaza-te!