virful de gama al unui produs e utilizat de cei mai rafinati dintre consumatori.
ti-ar placea sa ai cultura, background-ul, rafinamentul, pregatirea sa fii virful de gama in categoria ta? (in lumea in care te invirti/traiesti)
asta ar insemna sa fii la marginea superioara a categoriei de lux. dincolo de tine, n-ar mai exista un alt consumator mai rafinat/educat. ar fi “haul consumului”.
ai trai pe marginea prapastei.
iar acolo e periculos, poti sa cazi oricind, la orice adiere.
te-ai baga?
*
ma gindeam la asta astazi, in timpul prezentarii philips pentru o gama noua de sound design dintr-o serie numita obsessed by sound. daca ar mai fi trait domnul celibidache ar fi acceptat acum sa-si inregistreze concertele. ceea ce dinsul numea a treia dimensiune a sunetului pe care niciun aparat nu o poate prinde si reda, partea care duce la transcenderea sunetului si dorinta de a fi acolo, pe scena – din spectator, muzician – tocmai ce a fost creata.
sistemul se lanseaza in mai, dar am ascultat astazi inregistrari de concerte redate cu acest nou “aparat” si mi s-a zbirlit pielea. aveam impresia ca e linga mine muzicianul.
*
si n-am putut sa nu ma gindesc cit de vizionar era celibidache si cit de educat era muzical daca facea o asemenea distinctie in inregistrari. mi-am dorit sa fiu si eu “purists sounds” – rafinatii care vor cauta sistemul asta inventat de philips.