aparent, campionatul mondial de avioane de hirtie e o competitie la care am putea participa si noi. ce noi nu stim cum se fac avioanele din hirtie?!
bine, nu mi-am pus niciodata problema ca e o competitie MONDIALA de piloti de avioane de hirtie. dar sigur m-as putea inscrie, si v-ati putea inscrie si voi.
am ris tare la aflarea vestii si va dau detalii mai jos:)
A inceput numaratoarea inversa pentru incoronarea celui mai bun pilot al unui… avion de hartie. Finala mondiala Red Bull Paper Wings va avea loc in perioada 4-5 mai, la Salzburg, in Hangar 7. Insa, pana atunci, iscusitii piloti si avioanelor lor de hartie trebuie sa-si demonstreze abilitatile in calificarile locale care vor avea loc la Bucuresti, Craiova, Brasov, Timisoara, Cluj Napoca si Iasi.
Cei mai iscusiti 3 piloti vor reprezenta cu mandrie Romania in cele trei categorii la finala mondiala alaturi de alte 84 de tari intrate in cursa, incercand sa cucereasca lumea de la bordul avionului lor de hartie. Aceasta este cea de a treia editie a Red Bull Paper Wings, debutand in 2006 si continuand traditia in 2009. Finalistii vor participa la cele trei discipline: Distanta de zbor, Durata de zbor si Zbor acrobatic. Juriul va fi format dintr-o echipa de experti.
Mai multe informatii gasiti pe http://www.redbullpaperwings.com/
cel mai tare imi place asta cu juriul va fi format de o echipa de experti… in ce esti expert? in avioane de hirtie.
*
dar sa stiti ca e ceva filosofie si in avionul de hirtie
Ponturi despre cum sa construiesti un avion de hartie de talie mondiala…… sau macar unul care nu aterizeaza fortat dupa doua secunde!
• Centrul de greutate dicteaza directia in care va zbura avionul. Asadar, asigura-te ca acesta este cat mai in fata, impaturind hartia la varf.
• Aripile trebuie sa fie plate si subtiri. Necesitatea unui profil de aripa este inca disputata printre experti, dar majoritatea inclina impotriva. Trebuie evitata orice neregularitate a aripii.
• Impaturind partea din capat a aripilor, poti influenta directia de zbor a avionasului; pentru un efect si mai puternic, adauga eleroane.
• Forma de “Y” a aripilor este decisiva pentru stabilitate. Avioanele care nu au aceasta forma tind sa se roteasca in jurul axului longitudinal si sa se prabuseasca.
• In multe competitii, hartia standard folosita este A4, 80g/m2. Cu toate ca o hartie mai usoara nu intra in discutie, pentru zboruri extreme unii experti prefera o greutate mai mare: detinatorul recordului mondial, Ken Blackburn, considera ca o greutate de 96 g/m2 este perfecta pentru zboruri lungi.
• Este recomandat constructorilor de avioane sa consulte si sa observe foarte atent numeroasele indicatii disponibile pe internet.
dragut!..ce sa zic:)
ne bagam?
[…] 3. Avem un campionat mondial de avioane de hârtie !!! Da, şi eu am rămas uimit, mai multe citiţi la Cristina Bazavan – link aici. […]