pg vizitapg vizita

Trei lectii de viata venite de unde ma asteptam mai putin: Centrul Regional de Servicii P&G Bucuresti

Am fost la inceputul saptamanii in culisele unuia dintre cele mai mari business-uri din lume si-am primit cateva frumoase lectii de viata.

Stiu ca nu asta era scopul vizitei, dar… asa e in viata: toti ne uitam la aceleasi lucruri si intelegem fiecare dupa nevoi.
Centrul Regional de Servicii P&G Bucuresti a implinit 10 ani de activitate si pentru prima data au deschis portile jurnalistilor. Scopul invitatiei lor era sa intelegem cum functioneaza business-ul, cat de multa organizare este – din acest centru se deservesc 66 filiale P&G care acopera mai mult de 100 de tari.

Sunt peste 160 de specialisti in acest centru care se ocupa de asigurarea de materii prime pentru fabricile P&G din Europa, Orientul Mijlociu și Africa (EMEA) dar si livrarea brandurilor precum Pampers, Ariel si Oral B catre consumatori si clienti intotdeauna la timp.
Vorbim despre un loc in care anual se proceseaza -ATENTIE- 1.500.000 de facturi, care inseamna cam 14 miliarde de Euro.
Un loc in care angajatii vorbesc cel putin doua limbi straine si au cunostinte specifice despre legislatia de achizitii si taxare din peste 100 de tari.

*
ce am invatat dupa vizita aceasta in Centrul Regional de Servicii P&G Bucuresti ?

1. Strainii stiu sa vada mai bine decat noi aptitudinile si calitatile in care excelam
Centru Regional de Servicii P&G a fost construit in BUcuresti pentru ca studiile au aratat ca aii sunt foarte multi specialisti cu inalte calificari in IT, dar si persoane cu aptitudini speciale pentru limbile straine, chiar si cele foarte rare.

2. Si noi putem fi organizati (noi, persoanele civile) daca nu ne mai cautam tot felul de scuze
Daca oamenii astia pot sa administreze in timp real, anual, peste un milion si jumatate de facturi, unele ale unor furnizori care stau in …Africa de exemplu (unde soselele si posta sunt mai rarut, ca-i mai dragut) si pot sa asigure un flux continuu de marfa si pentru furnizori si pentru beneficiari, asigurand platile din Bucuresti pentru mii de km distanta, inseamna ca SE POATE SA FII ORGANIZAT PANA LA CAPATUL LUMII SI-NAPOI.

Sigur au un soft in care fiecare parte din livrare, furnizare, productie inregistreaza in timp real statusul proiectului, dar … sa ne amintim… sunt peste un milion si jumatate de facturi pe an!!
Dar si le ei se mai intampla sa se piarda cate o factura si sa inceapa sa o caute pe traseu… la mii de km distanta:)

E absolut spectaculos cat de organizati sunt si cat de flexibili sunt in acelasi timp. Unele persoane sunt specializate pe anumite proceduri (sau s-au intalnit mai des cu ele) asa ca pot fi mutate relativ repede catre un proiect care are o situatie a caror rezolvare ei o cunosc, chiar daca – la baza- nu muncesc pentru tara/zona respectiva.

3. Angajatii pot fi motivati in cele mai surprinzatoare moduri, dar motivarea trebuie sa fie acolo, in atentia managementului.
Evident ca munca in acest centru necesita o rigoare si o atentie speciale. Evident ca e cu multe cifre, multe tabele, multe legi (din zone diferite) si nu e chiar cea mai creativ job din lume. Dar oamenii au nevoie si de creativitate, si de un alt fel de a se incarca pentru a da randament la munca.

Ce-au facut cei din Centrul Regional de Servicii P&G? Au cumparat o imprimanta 3D pe care au amplasat-o in zona de relaxare si oricare angajat isi poate face designul oricarui obiect doreste si il poate printa. Am vazut cateva exemple de miniproduse care sunt ca o prelungire a activitatii lor sau a produselor pentru care lucreaza.
Dincolo de genul asta de ”activare” a creativitatii, oamenii nu ponteaza orar standard, vin la munca atunci cand trebuie sa vorbeasca cu clientii lor sau… pot lucra de acasa.
Dar cea mai frumoasa lectie e despre viziune, inovatie si despre a vedea in macro in ansamblu lucrurile.
Un creier luminat din managementul P&G s-a gandit acum cine stie cati ani ca e mult mai eficient sa centralizeze partea aceasta de contracte si facturi pe 3 regiuni (mai exista un centru similar la Manila si unul la San Jose) pentru a optimiza si costurile, dar si pregatirea specialistilor.

Uneori trebuie sa facem un pas in spate ca sa vedem mai bine unde ne aflam.

Cand treceti pe Dimitrie Pompeiu, la numarul 9 sa stiti ca se afla niste capete luminate care vorbesc multe limbi straine, unele foarte rare si sunt f f tari.

P.S. Erau pe un perete fotografii ale angajatilor care au avut rezultate speciale si ma tot gandeam ca sigur am si eu ceva prieteni, fie ei si virtuali, care lucreaza acolo. Apoi am pus pe FB o fotografie dintr-o camera care arata ca la NASA, cu multe ecrane conectate la un computer foarte destept ( Sphere Room), camera destinata analizelor de piata din toata lumea, si au aparut doi dintre prietenii mei care au spus ca au lucrat multe ore in camera aceea magica.
Asa ca m-am gandit sa va intreb: cine mai lucreaza acolo? Cine e un cap din asta super luminat care stie sa faca lucrurile acelea complicate si sa fie super ordonat? Dati un semn, sunt curioasa. Plus ca… cine stie ce limba straina rara stiti si ma mai ajutati si pe mine la ceva:)

aceasta e o imagine din Sphere Room, inspirata de salile de sedinte de la NASA

sphere room PG

 

P&G 924px

Leave a Comment


+ 9 = eleven


Aboneaza-te la newsletter

Adresa de email:


Aboneaza-te!