Cred ca aceste vremuri in care pare ca stam pe loc, mai ales daca avem meserii care sunt in zona divertismentului si a culturii, ar trebui folosite pentru a invata lucruri noi.
Eu m-am inscris la un curs, dupa ce-l termin mai vreau sa fac unul, sper sa dovedesc de scris o carte gandita pentru online (pe chestiuni tehnice, nu literatura pentru ca nu ma pricep si nu vreau sa fac compuneri libere) si am acceptat sa fiu printre mentorii in primul program de mentorship dedicat femeilor din industria muzicala din Romania
Nu mai merg de multa vreme la conferinte (ca speaker) pe teme de comunicare, media si publicitate pentru ca mi se pare ca nu am invatat (eu personal, nu stiu de altii) ceva dramatic in plus in ultimii 5 ani. Citesc cu aceeasi constanta de o carte pe saptamana (jumatate tehnice, jumatate literatura), dar … cred ca mi-ar trebui mai mult ca sa spun si alte lucruri fata de ceea ce vorbeam in conferinte acum 5-6 ani.
Am acceptat acest program de mentorat pentru ca e gandit pe experienta unu la unu cu mentorul si pentru ca e dedicat femeilor care vor sa faca o meserie in industria muzicala.
In dreptul meu e comunicarea pe care o cunosc si din perspectiva jurnalistului care scrie despre cultura si divertiment si lucreaza direct cu PR/Publicists romani si internationali, dar si din experienta de a fi lucrat ca PR pentru artisti romani din muzica si actorie, pentru statii radio si festivaluri de teatru si film.
Programul de mentorat dureaza 3 luni si cred ca e un timp decent sa poti transmite mai departe o parte din ce ai invatat in aceasta meserie – e mai mult decat o conferinta in care vorbesti maximum o ora.
Programul MEWEM este o premiera pentru industria muzicala din Romania si adreseaza o problema frecventa din industriile culturale si creative – subreprezentarea profesionala a femeilor. Cu toate ca scena româneasca se bucura de prezenta multor artiste, mediul antreprenorial din spatele scenei este in continuare dominat de barbati. Aceasta nu este o problema specifica doar pietei muzicale românesti – un studiu recent realizat de EBU Media Intelligence Service arata ca femeile reprezinta doar 30% din intreaga forta de munca din industria muzicala globala.
Mentorii programului MEWEM Romania sunt:
Alina Manole – Artist independent
Anca Lupes – Fondatoare Mastering the Music Business
Anamaria Hancu – Communications Manager INNA & Antonia
Carina Sava – Fondatoare si artist manager Watermelon Agency
Cristina Bazavan- Jurnalist, specialist in comunicare
Ioana Chereji – PR Manager UNTOLD & Neversea
Iulia Pop – Co-fondatoare & PR Manager Overground Music
Iulia Popovici– Jurnalist, curator de arte performative
Laura Coroianu – Managing Partner EMAGIC
Olga Juverdeanu – CEO Global Records
Inscrierea in program este gratuita prin completarea formularului disponibil pe http://rawmusic.ro/mewem. Inscrierile se vor desfasura in perioada 1 martie – 18 aprilie 2021, iar numele celor 10 participante selectionate pentru participarea in proiect se vor anunta in data de 26 aprilie.
Programul va consta in participarea la sesiuni one-to-one cu mentorii, la workshop-uri si intâlniri pe diverse teme legate de industria muzicala.
MEWEM Romania este organizat de Asociatia RAW Music, co-finantat prin programul Europa Creativa, sustinut de Mastering the Music Business si Women in Music Romania.
Daca vreti sa faceti o cariera in acest domeniu si va inspira intalnirea cu una dintre doamnele de mai sus, inscrieti-va. Cred ca va fi o experienta din care se va invata si de o parte si de cealalta, un program onest, un fel de scoala alternativa care e gandit sa dea ma multe sanse femeilor.
Cred ca va fi o experienta din care se va invata si de o parte si de cealalta, un program onest, un fel de scoala alternativa care e gandit sa dea ma multe sanse femeilor.
Să dea mai multe șanse femeilor ? chiar nu înțeleg. Să dea mai multe șanse femeilor din industria muzicală ?
Există dintotdeauna femei în industria muzicală. Românească. Există un echivalent masculin al valorii și recunoașterii acordate interpretărilor Mariei Tănase? Nu există.
Hariclea Darclée era recunoscută pe plan mondial ca o soprană unică. Ea s-a impus ca primadonă în marile teatre de operă de la Paris, Berlin, Florența, Milano, Roma, Buenos Aires, Lisabona, Barcelona, Madrid, Monte Carlo, Moscova și Sankt Petersburg.
Muzică ușoară după al doilea război mondial este inundată de voci feminine talentate fără număr pentru care compozitorii se băteau în a le oferi șlăgarele momentului. Festivalul Cerbul e aur a fost câștigat de multe cântărețe din România, la fel și Festivalul de la Mamaia.
Vă ascult.
proiectul se refera la partea administrativa a acestei meserii, nu la femei care canta…
sunt o multime de alte meserii conexe pe care le fac femeile din industrie – de la management, comunicare, strategie de marketing, legislatie… pentru tinerele care vor sa inceapa cariere in aceasta directie este acest proiect