Text de Raluca Antuca
„No, ce nebunie o să fie în Cluj… Doamne feri!”
Astea au fost cuvintele taximetristului care ne-a întâmpinat în Cluj, în prima zi a festivalului Untold (30 iulie-02 august). Foarte prietenos și cu un accent autentic, ne întreabă dacă am mai vizitat orașul și ne urează distracție faină la cel mai tare festival de muzică din Cluj.
La prima ediție, festivalul se anunța a fi senzație. Nume mari precum David Guetta, Armin van Buuren și Avicii erau așteptați să facă senzație pe cele opt scene amenajate spectaculos, iar aproximativ 250.000 de oameni erau invitați să se distreze.
Organizatorii au ridicat ștacheta destul de sus și iată că așteptările le-au fost depășite. Toate zilele au fost sold-out, iar la concertul lui Armin van Buuren au fost prezenți la scena principală de pe Cluj Arena 70.000 de fani înfocați.
Pot spune că festivalul Untold nu se încadrează într-un tipar, pentru că scenele au găzduit momente artistice trance, chill out, electro house, progressive house, rap. Genurile muzicale diferite au atras oameni diferiți, deci a fost un melanj de stiluri vestimentare și dansuri.
Cu siguranță nu te puteai plictisi în campusul amenajat în jurul Arenei, deoarece aici găseai multe prăvălii cu mâncare pentru toate gusturile (burgeri, salate, sushi, sendvișuri simple), dar și standuri prin care brandurile interacționau cu vizitatorii. Trendul cel mai vizibil a fost cabina foto, implementată de Digi Mobil, Coca Cola și Lion, iar dacă îi vizitai pe cei de la Durex, te pozai într-un GIF foarte funny.
Erau foarte multe puncte de acces, unde așteptai maximum cinci minute. Sonorizarea a fost foarte bună, efectele speciale și lumina geniale, iar scena arăta impresionant cu tematica de basm. Păcat că nu a fost folosită și în alte contexte, cum ar fi comunicarea brandurilor.
Sunt curioasă dacă vor reuși să livreze un spectacol la fel de bun și anul viitor. A fost o experință foarte tare pentru Cluj, dar și pentru România.