sergiu baboisergiu baboi

Sergiu Baboi – in masina cu marile staruri de la #EnescuFestival

Nu asculta in mod obisnuit muzica clasica, dar asta nu-l impiedica sa faca sacrificii personale pentru a fi in echipa Festivalului Enescu. E pentru a treia oara cind face asta. Isi ia vacanta de la munca lui, o luna, in fiecare vara – o  data la doi ani – ca sa fie sofer in festival. Conduce masina oficiala a festivalului si are in grija transportul marilor muzicieni care cinta pe scenele festivalului.

Sergiu Baboi, 28 ani, e specializat in marketing si vinzari in turism, asa ca stie Bucurestiul foarte bine si incearca sa le prezinte invitatilor in jumatatea de ora de la aeroport pina la hotel obiectivele cele mai importante si, mai ales, povestile din spatele lor.

Ca sofer in festival ai doua optiuni: uneori esti “dedicat” unui muzician pe toata perioada sederii sale in Bucuresti, alteori asiguri doar tranzitul aeroport – hotel, hotel – Sala de Concerte si inapoi hotel.

Sergiu spune ca stie inca de la prima stringere de mina, atunci cind face cunostinta cu cel pe care-l gazduieste in masina, daca este o persoana care va vorbi mai mult sau daca doreste sa nu fie deranjat pe durata drumului.

In ziua in care ne-am intilnit, unul dintre invitatii pe care-i transportase cu masina isi uitase telefonul mobil. L-am intrebat cine, gindindu-ma ca as putea vorbi la biroul de presa ca sa informeze mai departe, dar el mi-a raspuns ferm “nu pot sa-ti spun”.

Etica il obliga sa nu dea detalii atit de personale despre cei pe care i-a avut in masina.

Ti-a placut cineva in mod special, atit de mult incit sa -l cauti pe net sa vezi cum cinta, sa incerci sa afli mai multe despre dinsul?

Da, Michael Tilson Thomas. Dar citesc despre fiecare dintre cei pe care-i am in masina din momentul in care primesc informatiile despre programul meu. Domnul Tilson Thomas (dirijorul Orchestrei Simfonice din San Francisco)  era insa genul de persoana care voia sa afle cit mai multe lucruri despre orasul in care cinta. L-am dus la Muzeul Taranului, l-a vizitat. Apoi a vrut sa viziteze Casa Poporului. Am ocolit putin. Nu m-am dus pe linga Izvor, pe unde as fi ajuns mai repede. L-am dus pe bulevard, ca sa intru la Unirii pe bulevardul mare sa inteleaga ce a vrut Ceausescu sa construiasca. Era cu echipa domniei sale si au fost putin necajiti ca stateam in trafic, dar le-am spus: o sa merite aceste 10 minute de asteptare. Si cind am intrat de la Unirii pe bulevard si l-am auzit facind wooow, am stiut ca am avut dreptate.”

Cu Tilson Thomas s-a imprietenit inclusiv pe facebook si, pentru ca i-a aratat fotografii din Maramures, acesta a spus ca doreste sa vina in vacanta in Romania. Sergiu i-a promis ca-i va arata cele mai frumoase locuri din Maramures.

Sergiu e mindru de job-ul lui si spune ca il face de drag, pentru ca stie ca festivalul e foarte important pentru tara noastra si e felul lui in care poate ajuta la un priect asa mare. Nu asculta muzica clasica (inca mai poarta bratara de la Untold de unde are amintiri, dar si analize competente despre show-urile DJ-ilor din line up), dar nu i se pare definitoriu asta. Vorbeste bine engleza, stie multe povesti despre Bucuresti si are empatie si intuitie ca sa stie care sunt nevoile de moment ale artistilor pe care-i conduce cu masina.

“Dupa concert sunt bucurosi, entuziasti cu adrenalina de dupa o intilnire cu public numeros, spun mereu ca publicul roman e foarte deschis si foarte special, vorbesc despre acustica buna a Ateneului. De obicei sunt in masina cu managerul si asistentul/ asistenta, vorbesc intre dinsii foarte incintati despre concert si ma mai intreaba si pe mine cite ceva.”

Pentru drumurile prin Bucuresti, Sergiu are pregatit in masina CD-uri cu muzica ambientala un soft jazz, pe care-l lasa sa curga in surdina. I s-a intimplat insa sa i se spuna sa fie liniste deplina in masina.

Sir Simon Rattle -celebrul dirijor al celei mai celebre orchestre din lume,  Filarmonica din Berlin – a invatat o partitura noua in fiecare pauza pe care a avut-o in festival. Era concertul pe care urma sa-l sustina imediat dupa plecarea de la Bucuresti.

L-a avut in masina si pe marele Zubin Mehta – cel care a primit pe viata conducerea Orchestrei Filarmonice din Israel – iar cind a vrut sa-i povesteasca despre Bucuresti, maestrul l-a oprit amuzat. I-a povestit ca a venit inca de la debut in festival si i-a spus despre Bucurestiul de alta data, de cind el inca nu era nascut.

Sergiu vrea sa lucreze si la editia 2017 a Festivalului. O sa-si ia din nou concediu de la job-ul lui si o sa-si dedice vacanta unui program draconic care incepe la 4-5 dimineata (daca sunt de dus artisti la aeroport) si se incheie dupa miezul noptii. Chiar si cei care nu asculta muzica clasica ajuta Festivalul Enescu, iar la Sergiu Baboi e o forma declarata de mindrie care are aroma de patriotism.

 

bmw visual enescu

Leave a Comment


four + = 13


Aboneaza-te la newsletter

Adresa de email:


Aboneaza-te!