TVR a decis sa faca un fel de concurs pentru online ca sa aiba bloggeri oficiali ai noii editii Eurovision.
cei care sunt interesati trebuie sa scrie un articol, sa-si arate entuziasmul pentru Eurovision si au sanse sa fie selectati printre cei 12 care merg la semifinale si finala.
ce e gresit aici?
afinitatea cititorilor si audienta blogurilor nu sunt deloc mentionate sau luate in calcul.
***
un calcul simplu, de bun simt, arata ca daca implici 3 bloggeri mari in promovarea acestui eveniment, audienta pe care ei o genereaza e de 5 spre 10 ori mai mare decit a sumei tuturor audientelor celor 12 bloggeri mici care s-ar inscrie in joaca “ia uite ce mult imi place eurovisionul”.
plus ca daca alegi – asta inseamna research, cautat si vorbit cu titularii de bloguri pe nisa muzicala – blogurile care au cititori cu afinitati catre concursurile de muzica, iti creste si business-ul ca primesti mai multe sms-uri de la cititorii din online.
***
nu stiu cine se ocupa de social media la tvr, dar ceva e foarte foarte gresit in abordare.
P.S. am prieteni care concureaza la Eurovision, sunt subiectiva. deci n-am sa scriu despre show ca nu e etic:)
****
Later edit: colegul meu de la Europa FM, Toader Paun, care are in grija partea de SM de la TVR, m-a informat politicos ca de fapt bloggereala de la Eurovision e un mix din bloggeri noi si cei cu vizibilitate. ca asa nu prea am dreptate.:)
Din nefericire TVR nu e singurul care face lucruri de genul acesta. Nu prea avem ce sa le cerem in schimb. Ma indoiesc ca ar vrea cineva care chiar stie ceva sa lucreze cu TVR in momentul de fata.
Cand am vazut mesajul pe Facebook mi s-a parut cam radical. Chiar am deschis postul cu ideea sa iti propun un fel de contraargument. Ma gandeam ca o abordare n-o exclude pe cealalta (concursul cu bloggeri mici nu exclude bloggerii mari invitati, ele pot fi complementare). Acum ca am inteles detaliile si ca in criteriile concursului nu apar niciun fel de mentiuni la performantele blogului, pare logic ce spui.