newsnews

parcursul unei stiri

Joi, 7 iulie Institutul Cultural Roman de la New York a postat pe pagina sa de facebook despre aparitia lui Mircea Cartarescu in Time. E poate cel mai constant si perseverent biroul al institutului cultural roman, are in palmares multe aparitii pozitive despre cultura romaneasca in presa americana.

Simbata 9 iulie, dimineata, am vazut stirea si-am pus-o pe blog & Facebook & twitter. A fost preluata de citiva.

Seara am postat pe blog o analiza cu prezenta Romaniei in revista Time in ultimii 10 ani ca sa explic, indirect, ca aparitia lui Mircea Cartarescu in saptaminalul american e una foarte importanta in termeni de respect pe care l-am putea cistiga pentru noi si pentru tara. Eram suparata ca stirea nu ajunsese la tv.

Postarea asta a fost plimbata pe peste 400 de pagini de Facebook si a fost Retweet-erita de peste 30 de ori. De simbata seara si pina luni dimineata.

Duminica, Adevarul luase deja decizia ca e o informatie importanta si-a pus-o in ziarul de luni 11 iulie, cu trimitere pe prima pagina.

Luni 11 iulie, la 15.39 Mediafax a considerat ca stirea de la Adevarul e importanta si-a preluat-o in flux.
In aceeasi zi, la ora 23.53 Realitatea Tv a prezentat stirea.
Marti 12 iulie stirea a fost preluata si pe Antena 3.ro

Ce am invatat din asta?Ca internetul are puterea de a transforma o stire pozitiva (pe care tv-urile n-o mai considera cu audienta) drept una de interes. Ca o poate duce la TV. Chiar daca are nevoie de citeva zile.

Ce am mai invatat?Ca e inutil sa ne vaitam ca sunt numai manele si pitzipoance la tv, daca suntem perseverenti si, in loc sa ne vaitam, facem noi stirea buna sa circule -> putem sa introducem in programele de stiri si ALTCEVA.

Sigur ca stirea despre dublura fustei dnei Udrea transformata in chilotii dnei Udrea va fi mereu inainte, sigur ca vor ramine in jurnal toate nuntile la care e nas Becali, dar o sa-si gaseasca un loc mic si stirile pozitive.

Desi nu suntem inca foarte constienti de asta, noi avem puterea (nu tv-urile) pentru ca exista internetul. Ar trebui sa ne mobilizam mai des.

P.S. multumesc frumos tuturor celor care au promovat stirea despre “Mircea Cartarescu in Time”; fiecaruia dintre voi i se datoreaza victoria de a ajunge in jurnalele tv.

2 Comments Published

14 years ago / Reply

Bună ziua. Eu sunt producătorul jurnalului cu chiloţi şi Cărtărescu de la Realitatea. Poate ne ajutăm mai mult. Am dat-o când am văzut-o la colegii de la realitatea.net pentru că da, e o ştire. Mi-au răspuns ridicând din umeri nişte colegi că zicea ceva Bazavan pe twitter sau aşa ceva. Eu cred că vina e împărţită, între mine şi Institut. Postarea pe pagina de FB ar fi putut muri acolo. Poate un comunicat, un telefon, un ceva i-ar fi ajutat mai mult. E loc berechet de ştiri bune. Doar că, poate, mai e nevoie de ajutor să le vedem.

14 years ago / Reply

asta spun si eu, ca trebuie sa fiti ajutati sa le vedeti:)

fiecare sa fluture steguletzul pe care-l are la dispozitie si apar rezultatele:)

nu stiu daca era chiar treaba institutului sa dea un comunicat de presa cu asta, pentru ca nu era o actiune a lui. a gasit in presa si-a postat… habar n-am care ar fi trebuit sa fie fluxul corect al informatiei, tot ce am in minte e ca, pentru a reduce daunele, ar trebui sa urmariti cit mai multi – pe Twitter, FB etc etc.

daca ai chef si timp, citeste asta din The Economist

“The audience isn’t on Twitter, but the news is on Twitter’

http://www.economist.com/node/18904124?story_id=18904124&fsrc=rss

Leave a Comment


− one = 6


Aboneaza-te la newsletter

Adresa de email:


Aboneaza-te!